افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
خوزستان لرزید/آخرین خبرها از میزان خسارت ها و اعزام نیروهای امدادی
04 اکتبر 2021 - 8:41

زمین ‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری، زمین مرز استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری – حوالی چلگرد را لرزاند.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران صبح امروز زلزله ای ساعت ۰۶:۰۹:۲۸ به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، حوالی چلگرد رخ داد.

این زمین لرزه با طول جغرافیایی ۴۹.۷۸، عرض جغرافیایی ۳۲.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهارمحال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و … احساس شد.

اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

رئیس سازمان هلال احمر نیز با اعلام اینکه‌ هفت تیم زمینی و یک تیم هوایی در حال اعزام به مناطق زلزله‌زده خوزستان هستند، گفت: حدود بیست روستا تا این لحظه اعلام خسارت شده؛ اما از مصدومیت و تلفات انسانی گزارشی نداشته‌ایم.

آمادگی اورژانس خوزستان پس از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت : در پی زلزله بامداد امروز این مجموعه به حالت آماده باش درآمد .

عارف اصل شرهانی افزود: اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق در معرض خطر خوزستان، آمادگی ۲۱ دستگاه آمبولانس، ۳ دستگاه اتوبوس ، تیم واکنش سریع، آماده باش ۳ فروند بالگرد اورژانس و رصد از طریق eoc از جمله اقدامات اورژانس استان در شرایط مقابله با خطرات زلزله بامداد امروز است.

خوزستان ‌در آماده‌باش قرار داد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اعلامم اینکه ‌این زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر  مابین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چهلگرد در استان کهگیوله و بویر احمد به وقوع پیوسته است، گفت: ‌بدین منظور به همه فرمانداری ها و دستگاه های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب نیز به نقاط مختلف برای بررسی هر گونه خسارت وارده اعزام شده‌اند، افزود: هنوز خبری از میزان خسارت نداریم.

۷ مصدوم پس از زلزله در شهرکرد

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، اظهار کرد: زمین لرزه‌  به بزرگی ۵.٧ ریشتری در عمق ١٠ کیلومتر در استان خوزستان محدوده شهر اندیکا اتفاق افتاده است که بلافاصله آماده باش اورژانس کشور به مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابلاغ شد.

سخنگوی اورژانس کشور  با اشاره به آماده باش ناوگان زمینی و هوایی اورژانس برای رسیدگی به مصدومان احتمالی زمین لرزه اندیکا بیان کرد: تاکنون ١۵ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ناوگان هوایی اورژانس در خوزستان، شهرکرد و خرم آباد و بیمارستان مسجد سلیمان در حال آماده باش قرار گرفتند.

خالدی اظهار کرد: تاکنون ۶ روستا مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این ۶ روستا مصدومی نداشتیم، همچنین ۷ مصدوم بر اثر ترس از زلزله در چلگرد داشتیم که به بیمارستان چلگرد مراجعه کرده اند، اما با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیتی در محدوده اندیکا استان خوزستان ارزیابی زمان بر است البته زمینه لرزه در زمانی رخ داده است که اکثر مردم هوشیار بودند و پیش بینی ما این است که تعداد مصدومان بالا نباشد.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس با تمام امکانات در حال آماده باش و پیگیری وضعیت مصدومان احتمالی زمین لرزه اندیکاست و امیدواریم اخبار خوشی در زمینه عدم خسارت جانی مخابره شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...