افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6133 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
«سرباز شماره صفر» بهترین فیلم جشنواره بین المللی amerta art ترکیه شد
02 اکتبر 2021 - 9:15

مستند سرباز شماره صفر به کارگردانی محمد سلیمی راد تندیس بهترین فیلم چهارمین دوره جشنواره بین المللی AMERTA ART ترکیه را دریافت کرد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، به نقل از سایت جشنواره: چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم AMERTA ART با هدف تشویق و توجه جهانی به فیلم های مستند و اجتماعی با تمرکز بر تمدن ها و فرهنگ های مختلف از سراسر جهان از ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش سایت جشنواره:  ۱۵۰۰ فیلم از ۸۶ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۹ فیلم از کشورهای مختلف به فینال بخش مستند بلند راه یافتند و در نهایت مستند سرباز شماره صفر به کارگردانی محمد سلیمی راد از ایران به عنوان بهترین مستند این جشنواره انتخاب شد.

گفتنی است با دعوت رسمی دبیرخانه جشنواره amerta art فیلم های برگزیده جشنواره، اوایل سال ۲۰۲۲ با حضور برگزیدگان در شهر استانبول ترکیه نمایش داده می شوند.

این مستند پیش از این در سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم و رسانه انجمن مردم شناسی آمریکا (SVA Film and media festival) و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم حقوق بشر تورنتوی کانادا (Human Environment Care Film Festival) حضور داشته است.

مستند سرباز شماره صفر، داستان زندگی مردی به اسم جهانگیر را در ۷۴ دقیقه روایت می کند که به خاطر بیماری همسرش، به سراغ پرونده جانبازی اش می رود ولی متوجه می شود در زمان جنگ بیمارستانی که در آن بستری بود بخاطر حمله هوایی دشمن اسناد پرونده اش از بین رفته است.

عوامل این مستند عبارتند از:
تهیه کننده و کارگردان:
محمد سلیمی راد
گروه پژوهش:
سید محمد جواد سعیدی
رسول حاتمی نژاد
با حضور واقعی:
جهانگیر بَدوره (کرمی مقدم)
تدوین:
زنده یاد هوشنگ میرزایی
صداگذاری و میکس:
گیسو آزادروش
مدیر فیلمبرداری:
محمد سلیمی راد
اصلاح رنگ و نور:
رضا تیموری
صدابردار و مدیر تولید:
بهمن درخشنده
گره فیلمبرداری:
جابر بادیاد، سعید کریمی
زیرنویس:
رضا تاری وردی
طراح پوستر:
فرود عباسی

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...