افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6221 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
تازه ترین اخبار از زمین لرزه “۵.۲ و ۴.۵” ریشتری بندر گناوه| ‌اعزام تیم‌های امدادی به منطقه /مصدومیت تعدادی از مردم روستاها / ترک خوردگی دیوار منازل/سخنان مهرجو فرماندار گناوه+ جزئیات
01 اکتبر 2021 - 9:17
عصرزاگرس:

ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد زلزله‌ای با قدرت ۴.۵ ریشتر و ساعت ۶:۳۰ دقیقه نیز زلزله‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر بندر گناوه را لرزاند.

نویسنده : حمیدرضا کاظم نسب
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی عصرزاگرس؛دو زمین لرزه به بزرگی 5.2 ریشتر و 4.5 ریشتر‌ حوالی بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

شدت زلزله‌ها به گونه‌ای بود که باعث وحشت اهالی شد و مردم تا صبح در حیاط منازل به سر بردند.

زمین لرزه که در شهرهای نزدیک گناوه شامل بندرریگ و بندرامام حسن نیز احساس شد ، ساختمان‌ها و در و پنجره‌ها را در شهر گناوه و روستاهای نزدیک به کانون آن به شدت تکان داد.

موقعیت این زمین لرزه که براساس اعلام مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران نزدیک روستای تاجملکی و اسلام آباد و شول بخش مرکزی گناوه ثبت شده است نشان می‌دهد مکان آن در همان محل زلزله 5.9 ریشتری 29 فروردین امسال بوده است.

براساس گزارش‌های واصله از منابع محلی ، بخش‌هایی از کوه‌های گمارون نزدیک به روستاهای محل کانون زلزله ریزش کرده است.

فرماندار: خسارتی گزارش نشد فرماندار گناوه با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتر بامداد امروز گفت: این زمین‌لرزه سبب وحشت مردم، مصدومیت تعدادی از مردم در روستاها و ترک خوردگی دیوار برخی منازل روستایی بخش مرکزی گناوه شد.

غلامرضا مهرجو در گفتگویی با خبرنگاران در گناوه ، با اشاره به وقوع 2 زمین لرزه در شهرستان گناوه اظهار داشت: نخستین زلزله به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 4:45 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری زمین در روستاهای بخش مرکزی گناوه ثبت شد.

وی با بیان اینکه زمین لرزه دوم بندر گناوه به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 6:03 دقیقه صبح امروز ثبت شد افزود: این زلزله در روستاهای بخش مرکزی به وقوع پیوست و روستاهای بهمنیاری، کلر، شول، گُماران، اسلام‌آباد، تاج مَلِکی و بهمنیاری از توابع بخش مرکزی گناوه را به لرزه در آورد.

فرماندار گناوه با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: با بررسی‌های اولیه و ارزیابی‌ها به برخی از منازل مسکونی روستاهای یاد شده بیشتر خسارات وارد شد و دیوارهای این واحدهای مسکونی ترک خوردگی مشاهده شده است.

مهرجو با اشاره به اینکه این زلزله چند نفر مصدوم در پی داشت بیان کرد: زمین‌لرزه 5.2 و 4.5 ریشتر بخش مرکزی گناوه منجر به مصدوم شدن چند نفر شد که به‌صورت سرپایی درمان شدند.

وی از اعزام اعضا تیم‌های بحران از جمله هلال احمر، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، دهیاران و بخشداران به محل زلزله خبر داد و گفت: تیم‌های اعزامی در حال بررسی وضعیت روستاها و مشکلات آنان هستند و تیم‌های امدادی و ارزیاب در روستاهای زلزله‌زده حضور دارند.

اعزام تیم‌های امدادی به منطقهعبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه ‌گفت: در پی زلزله 5.2 ریشتری 9 مهر ماه 1400 در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود:باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه خوشبختانه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه بزرگی:

5.2 محل وقوع: استان بوشهر – حوالی بندر گناوه

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1400/07/09 04:45:21

طول جغرافیایی: 50.49عرض جغرافیایی: 29.75عمق

زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین

شهرها:19 کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)24 کیلومتری امام حسن (بوشهر)32 کیلومتری بندر ریگ (بوشهر)

نزدیکترین مراکز استان:96 کیلومتری بوشهر147 کیلومتری یاسوج

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 4.5 محل وقوع: استان بوشهر – حوالی بندر گناوه

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1400/07/09 06:03:22

طول جغرافیایی: 50.58

عرض جغرافیایی: 29.81

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:26 کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)31 کیلومتری امام حسن (بوشهر)36 کیلومتری بندر ریگ (بوشهر)

نزدیکترین مراکز استان:100 کیلومتری بوشهر137 کیلومتری یاسوج

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...