افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6131 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
بررسی طرح رتبه بندی معلمان به صورت اولویت دار راهی صحن علنی مجلس می شود
24 سپتامبر 2021 - 14:06
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی؛

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تلاش جمعی از نمایندگان مردم بحث رتبه بندی فرهنگیان به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موحد در گفتگو با خبرنگاران به نقش معلم در شکوفایی خلاقیت ها و فرآیند تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: داشتن جامعه ای توسعه یافته و دارای قدرت اقتصادی ،صنعتی و علمی بالا مستلزم تربیت و  ساختن انسانی قدرتمند ، خلاق ، متفکر ، پویا و دارای مهارت و توانایی فنی و علمی است‌.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس بر رسالت مهم معلمان در زمینه تربیت نسلی توانمند و کارآمد اشاره کرد و افزود: امروز منابع فکری دانش آموزان محدود به کتاب و مدرسه نیست و رشد شبکه های مجازی و تحولات جهانی به گونه ای است که تنها به کمک جامعه آموزگاران می توان از این شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری نوین در راستای اعتلای سطح فکری و فرهنگی دانش آموزان بهره برد.

وی، بیان کرد: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان برکسی پوشیده نیست اما این قشر همواره از خیلی از امکانات رفاهی محروم بوده و اگر این دغدغه های معیشتی رفع نشد بدون شک باید شاهد افت کیفیت در نظام آموزشی باشیم.

موحد معلمان را طلایه داران پیشرفت و معمار جامعه متعالی دانست و افزود: شادابی و نشاط جامعه در حول محور معلمان با انگيزه می چرخد كه باید زمینه انگیزه بیشتر را برای این قشر تمدن ساز در سطح جامعه فراهم کرد.

وی، تاکید کرد: تصویب رتبه بندی معلمان موجب ارتقای کیفیت نظام آموزشی در کشور و بروز خلاقیت و نوآوری در این سیستم می شود.

موحد به اهتمام تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص بررسی اولویت دار این طرح در صحن علنی اشاره کرد و افزود تمام تلاش خود را برای بررسی هرچه سریعتر آن در صحن و انشالله تصویب نهایی آن بکار خواهیم بست .

وی در ادامه به تشریح برخی از مفاد و تبصره های پیشنهادی برای اصلاح این طرح پرداخت و افزود : براساس این پیشنهاد ملاک تعیین رتبه بندی معلمان آخرین مدرک تحصیلی مرتبط با رشته تدریس آنها است و افرادی که در پست های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، نیز مشمول این قانون می شوند.

وی همچنین به مفاد ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره داشت و در ادامه تشریح طرح رتبه بندی معلمان، گفت: کسب رتبه بالاتر مستلزم حداقل پنج سال توقف در هر یک از رتبه ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آئین نامه اجرایی این قانون خواهد بود که براساس پیشنهاد نمایندگان خواستار حداکثر چهار سال خدمت تمام وقت شدند.

موحد با بیان اینکه دوره توقف در هر رتبه برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری، حداقل چهار سال است (به شرط حضور مداوم در چهار سال)، بیان کرد: براساس طرح پیشنهادی دوره توقف در هر رتبه برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت تمام وقت در این مناطق سه ماه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، معلم پایه تعیین می شود، اظهار داشت: براساس متن پیشنهادی رتبه معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر، معلم پایه ۱ و معلمان با مدرک پایین تر از کارشناسی، معلم یار تعیین می شود‌.

موحد رتبه بندی معلمان براساس متن پیشنهادی را به صورت معلم پایه ۱، معلم پایه ۲، معلم پایه ۳، معلم ممتاز و معلم سرآمد عنوان کرد و گفت: ارتقای رتبه معلمان براساس دانش، شایستگی ها، تجربیات و مهارت ها خواهد بود.

وی در پایان، اظهار داشت: امید است هر چه زودتر این مهم به تصویب برسد تا شاهد بهبود کیفیت نظام آموزشی در کشور و تربیت نسلی پویا و اثربخشی بیش از پیش جامعه فرهنگیان در بطن جامعه باشیم.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...