افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
کاهش ذخایر خونی در کهگیلویه و بویراحمد/مردم استان جهت اهداء خون همکاری کنند
17 سپتامبر 2021 - 11:26

از عموم مردم کهگیلویه و بویراحمد که امکان اهدای خون را دارند درخواست می شود برای تامین نیاز بیماران نیازمند به خون کمک کنند.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، مدیرکل انتقال خون استان گفت: به علت شرایط کرونایی، کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون و در نتیجه، با کاهش چشمگیر میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح این استان مواجه شده ایم.

رستم حسن زاده افزود: به شهروندان اطمینان می‌دهیم که مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نه تنها برای آنان مخاطره‌ای به همراه ندارد بلکه تضمین کننده سلامت آنان نیز محسوب می‌شود.

حسن زاده ادامه داد: مردم استان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳ روزهای شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه ها از ساعت ۸ تا ۱۲ با مراجعه به سه پایگاه در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی در خصوص شرایط اهدای خون ادامه داد: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشند، وزن آنها ۵۰ کیلوگرم بوده و فاقد بیماری زمینه ای باشند و همچنین حجامت و عمل جراحی انجام نداده باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدارک لازم برای مراجعه کنندگان برای اهدای خون عنوان کرد: کسانی که برای اولین بار می خواهند خون اهدا کنند باید کارت ملی همراه داشته باشند اما برای کسانی که قبلاً خون اهدا کردند همراه داشتن یک کارت شناسایی کافی است. 

حسن زاده در خصوص کسانی که واکسن کرونا تزریق کردند و می‌خواهند خون اهدا کنند، تاکید کرد: طبق بخشنامه جدید کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند پس از دو هفته می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

وی اظهار کرد: ۱۲ تخت فعال خونگیری در سه مرکز یاسوج، دوگنبدان و دهدشت آماده خون گیری از داوطلبان اهدای خون در سطح استان هستند.

 مدیر کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کم کردن سکته قلبی و مغزی، رفع سردرد ها و بدن دردها، ایجاد سبکی و نشاط، فعال کردن مراکز خون سازی بدن، مشخص شدن گروه خونی افراد و با توجه به پرسیدن ۴۲ سوال از متقاضیان اهدای خون غربالگری از مهم‌ترین مزایای اهدای خون است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...