افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
گزارش عصرزاگرس از نشست ستاداجرایی واکسیناسیون شهرستان کهگیلویه
15 سپتامبر 2021 - 15:47

باحضور مسولان شهرستانی جلسه ستاد اجرایی واکسیناسیون شهرستان کهگیلویه به ریاست فرماندار برگزار شد.

پ
پ

باحضور مسولان شهرستانی جلسه ستاد اجرایی واکسیناسیون شهرستان کهگیلویه به ریاست فرماندار در محل فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

کریمی نژاد؛ همه اقشار موظف به واکسیناسیون هستند/مصوبات جلسه اجرایی شود/خدمت رسانی به افراد دارای کارت واکسیناسیون/گلایه فرماندار از برخی نِق زدن ها و سیاه نمایی ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی عصرزاگرس ،دارا کریمی نژاد در این نشست اظهار کرد؛ یکی از خوبی های کرونا کم کردن جلسات بود و البته برخی افراد به بهانه کرونا در جلسه حاضر نمی شوند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت؛ جزو جوامعی هستیم که خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها ارائه میشود و زیرساخت ها در حوزه بهداشتی و عشایری در شهرستان ما مناسب است.

وی تصریح کرد؛ علاوه بر زحمات قابل تقدیر کادر بهداشت و درمان ائمه جمعه، شورای تأمین،شورای اداری،رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در این امر سهیم هستند .

فرماندار کهگیلویه با انتقاد از برخی نِق زدن ها و سیه نمایی ها گفت؛ امروز برخی افراد که فکر میکنند روشنفکر هستند با سیاه نمایی و نق زدن سعی در مسموم کردن فضای افکار عمومی دارند.

کریمی نژاد با بیان اینکه برخی کارها نیاز به فرهنگ سازی دارد، تصریح کرد؛ مراکز،ادارات و بانک ها.. به افرادی که از ماسک استفاده می کنند و کارت واکسن داشته باشند خدمت رسانی کنند.

وی عنوان کرد؛ مردم را آگاه کنیم تا جهت اجرای واکسیناسیون اقدام کنند نباید با ساده انگاری و عادی انگاری با سلامت مردم بازی کرد.

فرماندار کهگیلویه گفت؛ فرهنگیان،مغازه داران، راننده ها، کارکنان ،بانک ها و همه اقشار در حوزه خود موظف به واکسیناسیون هستند.

وی افزود؛ جهت اجرای مصوبات جلسه همکاری ویژه شود تا جلسه بعد درصد واکسیناسیون واکسن ها افزایش و میزان مبتلایان کمتر شود.

حجت الاسلام وحدانی‌فر؛ دچار چندگانگی فرهنگی هستیم،اهالی فرهنگ و رسانه همکاری کنند/انتقاد امام جمعه از گوشی به دست ها/سیاسیون جهت مصادره کردن کارها مسابقه گذاشتند/مردم مطابق فرمایش مقام معظم رهبری خود را واکسینه کنند

حجت الاسلام وحدانی فر در این جلسه گفت؛ بررسی کنیم چه عواملی باعث می شود مردم سمت واکسن نمی روند قطعا در بحث فرهنگ دچار مشکلات فراوانی هستیم و دوگانگی در جامعه ایجاد شده است.

امام جمعه دهدشت اظهار داشت؛ وقتی مقام معظم رهبری دو دُز واکسن ایرانی را انجام میدهند و کل کادر درمان نیز واکسینه شدند چه لزومی دارد برخی خود را واکسینه نمی کنند.

وی عنوان کرد؛ دچار چندگانگی فرهنگی هستیم که نیاز است اهالی فرهنگ و رسانه در این رابطه چاره ای بیندیشند.

امام جمعه دهدشت با انتقاد از جنگ های فضای مجازی و اشاره به موضوع زمین های فرهنگیان، افزود؛ سیاسیون جهت مصادره کردن کارها مسابقه گذاشتند ، هرکاری جایی انجام می شود همه به نام خود تمام می کنند ، هرکسی هرکاری در هرجایی انجام داده وظیفه داشته و منتی بر مردم ندارد.

حجت الاسلام وحدانی فر تصریح کرد؛ اصحاب رسانه و حوزه فرهنگ کمک کار حوزه سلامت باشند و بیشتر در بحث اطلاع رسانی تلاش کنند تا مردم واکسینه شوند.

وی گفت؛ بارها اعلام کردیم نهاد امامت جامعه آماده هرگونه همکاری در رابطه با کروناست هم اکنون جهت انجام واکسیناسیون نیز آماده هستیم.

امام جمعه دهدشت با انتقاد از گوشی به دست ها افزود؛ خیلی از معضلات جامعه مربوط به گوشی به دست هاست مثلا ممکن است یکی از کادر درمان ۲ دقیقه جایی استراحت کند فوری جنجال به پا می کنند.

حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه کادر درمان را تشویق و کمک کنیم افزود؛ قوانین جدیدی جهت اجرای واکسیناسیون وضع شود تا هر چه سریع تر همه افراد واکسینه شوند.

طیب زادگان؛ادارات و بانک ها جهت اجرای واکسیناسیون همکاری داشته باشند/تزریق واکسن در ۱۰۸ نقطه شهرستان/هیچ کمبودی در زمینه واکسن نداریم

دکتر محمد طاهر طیب زادگان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا گفت؛ موج پنجم بیماری یکی از شدیدترین موج های بیماری بود بطوریکه فکر نمی کردیم تاب بیاوریم اما خوشبختانه از موج پنجم کرونا عبور کردیم و در حال حاضر روند ابتلا نزولی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت؛ ظرفیت بیمارستان ۲۳۰ تخت فعال است که در موج چهارم ۱۹۵ تخت به کرونا اختصاص داده شد اما در موج پنجم تعداد ۲۷۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص دادیم حتی دیگر بیمارها و بستری ها را داشتیم.

وی با بیان اینکه در موج پنجم محدودیت وجود نداشت و بیشتر صوری بود،افزود؛ تمام فشار ۴ شهرستان بر دوش بیمارستان امام خمینی بود که توانستیم به سلامت عبور کنیم و در این مسیر امدادهای غیبی و مدیریت بحران همکاران خودم نقش زیادی داشت.

طیب زادگان با اشاره به کاربرد مهم آزمایشگاه پی سی آر که اقدام به موقع بود اظهار کرد؛ کمترین میزان مرگ میر در کل استان مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

وی با اشاره به همکاری ویژه کادر سلامت گفت؛ مجموعه بهداشت و درمان در سال جدید هیچ مزایا و حقوقی جهت کرونا دریافت نکردند.

رئیس شبکه بهداشت با بیان اینکه موج ششم در راه است تصریح کرد؛ تنها را مقابله با این بیماری اجرای واکسیناسیون است که نیاز است با همکاری بیشتر میزان واکسیناسیون را تا سقف ۷۰ درصد افزایش دهیم.

طیب زادگان گفت؛ در اوایل استقبال خوبی شده بود روزی ۴ هزار واکسن تزریق می شد اما هم اکنون تعداد مراکز را افزایش دادیم ولی متوسط تزریق روزانه ۳ هزار نفر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه عنوان کرد؛ واکسیناسیون در ۱۰۸ نقطه شهرستان شامل تمامی مراکز درمانی و خانه های بهداشت در سطح شهرستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا ۱۹ شهریور ۵۱ درصد دُز اول واکسن را دریافت کردند، تصریح کرد؛ در زمینه واکسن هیچ گونه کمبودی نداریم و با ظرفیت جدید می توانیم آمارهای بیشتری را روزانه ترزیق کنیم.

طیب زادگان با بیان اینکه ادارات و بانک ها همکاری داشته باشند اظهار داشت؛ ارائه خدمات در این مراکز منوط به انجام واکسیناسیون باشد.

وی در پایان از همکاری مسولان و ائمه جمعه تشکر و قدردانی کرد.

افروشته؛ استقبال عمومی جهت واکسیناسیون کم است/ثبت نام دانش آموزان منوط به اجرای واکسیناسیون باشد/گلایه از کسانی که کادر بهداشت را فراموش کردند

لطف الله افروشته با گلایه از نگاه به حوزه بهداشت گفت؛ بعضی ها کار بهداشت را فراموش کردند و اطلاع ندارند کادر بهداشت و درمان در کنار هم در تلاش هستند.

وی عنوان کرد؛ بهترین زمان برای اجرای واکسیناسیون زمانی است که چرخش ویروس کمتر باشد بهترین فرصت جهت انجام واکسیناسیون در حال حاضر و این موج است.

رئیس مرکز بهداشت اظهار کرد؛ در این بازه زمانی نیاز است واکسیناسیون عمومی اجرایی شود، وقتی موج جدید شروع شود همه هجمه ها به سمت بیمارستان هاست.

وی با بیان اینکه ۹۲ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال داریم افزود؛ در صورت استقبال عمومی و تدابیر انجام شده این جمعیت را در ظرف ۳ روز واکسینه می کنیم که متأسفانه استقبال عمومی کم است.

وی عنوان کرد؛ از ابتدای واکسیناسیون تاکنون یک هزارتومان هزینه واکسیناسیون نکردیم.

افروشته تصریح کرد؛ تبلیغات را بیشتر کنیم رسانه ها، وسازمان های مردم نهاد در این راه کمک کنند و بمباران تبلیغاتی راه اندازی شود.

وی عنوان کرد؛ میانگین فوتی کرونا به زیر ۶۰ سال رسید و مرگ های اخیر متولدین ۶۵ و ۶۸ هستند که واکسینه نشده بودند.

رئیس مرکز بهداشت یادآور شد؛ میانگین واکسینه شدن کل شهرستان ۵۶ درصد است که مشکل اساسی در شهر دهدشت است.

افروشته افزود؛ آموزش و پرورش جهت واکسیناسیون همکاری کنند و ثبت نام دانش آموزان منوط باشد به اجرای واکسیناسیون همچنین کسبه و بازاریان همکاری داشته باشند.

سرهنگ دیماز؛ ۹۵ درصد مجموعه نیروی انتظامی واکسینه شدند/ارائه کارت واکسن جهت خدمات الزامی شود

سرهنگ جهان دیماز در این جلسه گفت؛ نیاز است خدمات رسانی به مردم در ادارات منوط به اجرای واکسیناسیون شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه اظهارداشت؛ خوشبختانه در مجموعه نیروی انتظامی ۹۵ درصد افراد واکسینه شدند.

وی عنوان کرد؛ بعضی از مردم برداشت های غلطی از واکسن دارند که نیاز است در این زمینه اطلاعات درست برای مردم شرح داده شود.

جمشیدی؛ دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس ابلاغ می شود/شبکه بهداشت در خصوص مسائل بهداشتی مدارس همکاری کند

محمد حسین جمشیدی اظهار داشت؛ در مرحله اول هزار ۴۲۸ و مرحله دوم ۲۵۰ نفر در حوزه آموزش و پروش واکسینه شدند.

معاون آموزش و پرورش دهدشت گفت؛ در خصوص بازگشایی مدارس آموزش دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد که از طریق فضای مجازی ابلاغ می شود.

جمشیدی افزود؛ در بعد مسائل بهداشتی نیاز به همکاری شبکه بهداشت داریم و ثبت نام دانش آموزان منوط به مجوز از حوزه بهداشت است.

دیدگاه های مردم

  1. خیلی‌خوب‌بود‌عالی

    پاسخ
  2. حاج اقای وحدانی خودت می دانی اگر دیدارهای سردار هاشمی با وزیر راه نبود تا چند ماه دیگر خبری از ازادی زمینهای بسیجی نبود چراواقعیت راقبول نداری مگه قبل از قاسمی وزارت راه وزیر نداشت مگه طرح دوسال پیش به شورای عالی نرفت چرا قبلا موحد مشکل را حل نکرد چرا یکبار به وزارت خانه نرفت ایا می دانی سردار هاشمی درطی یک هفته چند بار به وزارت راه رفت نه نمی دانی اونهایی می دانند که شبانه روز باایشان درارتباط بوده اند فقط خدا می داند ووزیرراه ومجموعه زیر دست وزیر که اقای هاشمی به هرکسی التماس میکرد وخود ایشون در وزارت خانه پیام دادن که مشکل حل شده وروز یکشنبه جلسه برگزار میشود

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...