افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
استاندار یا رئیس دفتر نماینده!/زخمی که از دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد به جا ماند
14 سپتامبر 2021 - 21:56
یادداشتی از قاسم خشت زر؛

طی سنوات گذشته به وضوح مشاهده می‌شد که استانداران ضعیف آنچنان دست به سینه برخی نمایندگان خاص بودند که از آنها به عنوان مدیر دفتر آقای نماینده نام برده می‌شد

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،قاسم خشت زرفعال اجتماعی و رسانه‌‌ای طی یادداشتی چنین آورده است: طی روزهای اخیر و با گرم شدن بازار انتخاب استانداران در استان کهگیلویه و بویراحمد چندین گزینه برای تصدی این مسئولیت معرفی و یا سر زبان افتاده است.

با نگاهی اجمالی به لیست افراد  موجود چند نکته به ذهن می خورد اول اینکه طی سنوات گذشته به وضوح مشاهده می‌شد که  استانداران ضعیف  آنچنان دست به سینه برخی نمایندگان خاص بودند که از آنها به عنوان مدیر دفتر آقای نماینده خاص نام برده می‌شد.

نکته دیگری که نباید فراموش کرد اینکه  استاندار به عنوان نماینده قوه مجریه باید از اقتدار لازم برای پیشبرد برنامه های دولت در استان را داشته باشد که در استان در دولت تدبیر و امید این موضوع به جز در دوران  استانداری کلانتری عملا فراموش شده بود و استانداران کاملا مطیع امر نمایندگان بودند.

اکنون که ورق برگشته و نمایندگانی با زوایای دید مختلف  و البته در طیف جریان اصولگرایی قدرت رابه دست گرفته اند توقع این است که مسیر اشتباه گذشته را در پیش نگیرند و برای انتخاب استاندار از جنس عملیاتی و مقتدر تلاش کنند.

ناگفته نماند که سابقه نشان داده است که برخی‌ها معمولا تمایل دارند که استانداران  افرادای منفعل با چاشنی ضعف تصدی امور را به دست بگیرند تا ضمن پوشش ضعف های خود راه را برای پیشبرد برنامه های استانی و  عزل و نصب های مدیران  ریز و درشت هموار تر کنند.

البته نباید فراموش کرد که در بین گزینه های موجود گزینه های قوی و عملیاتی نیز وجود دارد گزینه های که می توانند مجری مقتدری برای پیشبرد اهداف و برنامه ها دولت در استان باشد.

حال باید نشست و دید دولت برای  کهگیلویه و بویراحمد زخم خورده از خط بازی و رفیق بازی ها چه  برنامه ای برای انتخاب استاندار دارد، آیا این انتخاب را کاملا به نمایندگان واگذار می کند و مطیع آنها خواهد بود یا  رزومه و عملکرد کاندیداها  ملاک انتخاب خواهد بود و مشورت سایر دلسوزان برای مشورت بهره خواهد برد.

قطعا نباید فراموش کرد گذر زمان و انتخابی که در این زمینه صورت خواهد گرفت در اذهان خواهد ماند و قطعا اگر این انتخاب  بر مبنای موازین اصولی و دلسوزانه نباشد آثار زیانبار آن نصیب استان خواهد شد.

اما قابل توجه نمایندگان استان که هر سه در جریان انقلابی گنجیده می‌شوند این که استان زخم‌های فراوانی در 8 سال اخیر بر تن خود احساس کرد و اکنون نیازمند درمان این زخم به همت دولت مردمی و نمایندگان جریان انقلاب است تا با باز کردن دایره مشورت اجازه دهند یک استاندار همسو و همراه با دولت آیت‌الله رئیسی بر مصدر کار قرار گرفته و استان روی ریل توسعه و کار قرار گیرد

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...