افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
در خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه وبویراحمد چه گذشت
10 سپتامبر 2021 - 20:58

نماز عبادی-سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرزاگرس، نماز عبادی-سیاسی  و دشمن شکن جمعه این هفته نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه یاسوج؛ عربده‌کشان شرور قاطعانه مجازات شوند

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: نباید اعتماد به این دنیا داشته باشیم دنیا آفریده خداست اما هدف و مقصد نیست بلکه مسیر است دنیا پلی برای رسیدن به عالم باقی است روی پل نباید ایستاد و متوقف شد بلکه باید عبور کرد برای آخرت نیز توشه ای به همراه داشت.


حسینی گفت: اینجا باید زحمت کشید و رنج برد تا حاصل آن را پس از مرگ به دست آوریم.



امام جمعه موقت امام جمعه یاسوج ادامه داد: دنیا فرودگاهی برای پرواز انسان و رفتن به عالم باقی است و باید از همین دنیا توشه آخرت خود را برداریم تا آنجا دست خالی نباشیم.



وی بیان کرد: آنهایی که اسیر دنیا شده‌اند اهل ضرر بوده و فریب خورده‌اند نادان و ناآگاه هستند بر اثر جهالت و نادانی به این دنیا تکیه کرده‌اند.



نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه دوم این هفته با پاسداشت مقام سلمان فارسی اظهار کرد: سلمان فارسی یکی از بزرگان و نزدیکان به اهل بیت پیامبر بود که ابتدا زرتشتی بود مهمترین مسئله این است که متحول شد و عشق به سوی یک شخصیت بزرگ الهی پیدا کرد مسیحی شد تورات و انجیل خداوند را مطالعه کرد وقتی بشارتهایی را درباره پیامبر اسلام از راهبه مسیحی می شود که خاتم انبیا کیست رو به سوی پیامبر اسلام می‌آورد در مسیر شام او را به زن یهودی می‌فروشند تا اینکه به مراد خویش می رسد و پیامبر را زیارت می کند.



وی گفت: مقام او به جایی رسیده که پیامبر فرمود سلمان از ماست شخصیت ممتازی که مقامات عالیه معنوی را کسب کرد که باید الگویی برای ما ایرانیان باشد.



حسینی در ادامه با انتقاد از وضعیت خیابانهای شهر یاسوج گفت: اینجا مرکز استان است مسئولان چاره‌ای بیاندیشند وضعیت خیابان‌ها آزار دهنده است توقع وضعیت بهتری از این شهر داریم در جاهایی از آن وضعیت تکان دهنده است گویی در کوه و بیابان راه می‌رویم کسانی که عضو شورای شهر می شوند به فکر یاسوج باشند.



امام جمعه یاسوج گفت: وضعیت خیابان ها بسیار نامناسب است و باید رسیدگی شود.



وی در ادامه به عدم رعایت دستورات بهداشتی اشاره کرد و گفت: تشییع جنازه‌هایی با این تعداد جمعیت اشتباه است جان‌ها را به خطر می‌اندازد تعجب می‌کنیم که چقدر خطر مردم را تهدید می کند چه تعداد می‌میرند اما عده‌ای بازهم در استان ما دست‌بردار نیستند و اصولاً به فاصله‌گذاری اعتقادی ندارند.


حسینی در خصوص واکسیناسیون هم گفت: در این زمینه زحمات زیادی کشیده شده مراکز متعددی راه اندازی گردیده باید مردم هرچه زودتر مراجعه کنند تا این که با واکسیناسیون خطر کرونا کمتر شود.


اما مهم‌ترین بحث امام جمعه یاسوج در خطبه‌های امروز مربوط به اقدام شرورانه و درگیری و نزاع بود که در هفته اخیر در این شهر اتفاق افتاد و گفت: اینجا مرکز استان است باید الگوی رفتاری و فرهنگی و اخلاقی و مدیریتی برای سایر مناطق کهگیلویه و بویر احمد باشد.



امام جمعه یاسوج ادامه داد: حرکت های زشت و زننده در این شهر اتفاق می‌افتد با چوب و چماق و شمشیر و قمه در روز روشن در ملا عام بر سر یک نفر می‌ریزند این کارها خیلی عجیب است.



نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جسارت و گستاخی و اهانت به همه مردم است ایجاد وحشت و در دل مردم که جلوی جمعیت یک نفر را با چوب و چماق به بدترین وضعیت کتک کاری می کنند، اینجا چه خبر است؟ کجا هستیم؟ امام جمعه یاسوج ادامه داد بچه ها و جوانان خودمان را هدایت کنیم آبروی استان و مرکز استان را چگونه می‌برند.



حسینی افزود: از یک چنین اتفاقاتی صدها نفر فیلم می‌گیرند که همه جا پخش می‌شود و چهره بدی از کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج در همه ایران با چنین اقداماتی نشان داده می‌شود.



وی با قدردانی از اقدام نیروی انتظامی در دستگیری دو نفر از افراد شرور و متهمان این حادثه و متواری بودن برخی دیگر از آن‌ها گفت: مسئولان قضا باید در اسرع وقت برخورد قاطع و باز دارنده با آنها داشته باشند گر چه ما می دانیم که دستگاه قضایی استان در این زمینه جدی و مصمم است.



این خطیب جمعه یادآور شد: نمی‌شود شهر را رها کرد و اوباش و شرور از طریق قمه و چاقو و اسلحه با عربده‌کشی جامعه را تهدید کنند و وحشت در دل مردم بیندازند.



حسینی هشدار داد که اگر اختلاف ملکی با همدیگر دارید به مراکز قضایی مراجعه کنید کسی حق ندارد امنیت عمومی را به خطر بیندازد کسی جرمی و جنایتی کرده به مراکز قانونی شکایت کند امیدواریم شاهد حرکت‌های زشتی نشویم که چهره استان را مخدوش می‌کند.

امام جمعه گچساران؛ دولت باید دولتی خدمتگزار ملت باشد

امام جمعه گچساران گفت:ازبرون کشور و تعداد اندکی درون کشور به نوعی وانمود می کردند که انقلاب و نظام در سراشیبی سقوط است درحالی که ناامیدی به جامعه تزریق می کردند و فقط می گفتندکه نمی توانیم، و رفع همه مشکلات کشور را به ارتباط با غرب و آمریکا گره می زدند.

وی افزود:بنابراین دولت باید دولتی باشد که خدمتگزار ملت باشد و مقام معظم رهبری از همه دولت ها هم حمایت می کردند، واما دردولت جدید بارقه هایی از امید جریان پیدا کرده که حلال مشکلات را به توان داخلی و ظرفیت های درون کشور گره زده است چرا که گفته شد دولتی انقلابی بر سرکار آمده است.


خطیب جمعه گچساران اظهار کرد:رسما رئیس جمهور محترم هم اعلام کردند که مسیر حرکت همان مسیر اهل بیت علیهم السلام است و خدمتگزار مردم خواهیم بود و با عنایت امام زمان(عج)بحث مشکلات و گرانی ها با همراهی ملت کم کم هم مرتفع خواهند شد.


حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:رئیس جمهور محترم در ابتدای کار دولتشان به استان های محروم سفر می کنند و تلاش دارند تا اعتماد ازدست رفته و امید را دوباره به مملکت برگردانند و عملا‌ نیز مبارزه با فساد و اشرافیگری را آغاز کرده است.


وی افزود:به نوبه خود از تلاش های خالصانه وامیدوارکننده دولت قدردانی می کنم چرا که روحیه انقلابی،‌ کار و تلاش ،امید و نشاط مجددا به کشور باید بازگردد‌ و امروز هم ایران اسلامی در عرصه های نظامی حرف اول را در منطقه می زند و این عزتی است که پایه های استکبار جهانی را به لرزه درآورده است و این همان اوج عزت و اقتدار در جهان است که کشتی ها و  ناوهای ما شرق و غرب عالم را اینگونه درمی نوردند.


امام جمعه گچساران تصریح کرد:ایران اسلامی به برکت خون شهداء، جهان را از خواب بیدارکرده است چرا که قرار براین است این ملت سربلند و مقتدر و مقدمه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشند.


وی تصریح کرد:امروز دشمن ناامید شده است اما برخی هادرداخل بازهم نمی بینند و انتظارداریم دولتمردان هم از این یاوه گویی هاچه درون کشور و چه برون کشور ناراحت نشوند و تلاش کنند مشکلات کشورمان حل شوند و دشمن بازهم ناامید شود و چراغ سبزی هم نبیند.

امام جمعه دهدشت؛ سفرهای رئیس جمهور روح اعتماد را به جامعه تزریق می کند

امام جمعه دهدشت گفت: مردم با سفرهای روز جمعه رئیس جمهور نسبت به اهتمام دولت برای رسیدگی به مناطق محروم امیدوار می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت توصیه‌های رهبر انقلاب به هیأت دولت را یادآور شد و با اشاره به بازخوانی نامه 53 نهج‌البلاغه در فرمایشات ایشان اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام فوق‌العاده به طبقه محروم، زاغه نشینان و مستضعفان داشته باشد.

امام جمعه دهدشت اقدامات اخیر رئیس جمهور در سفرهای جمعه به استان‌ها را ستودنی خواند و افزود: مردم صبح جمعه از خواب بیدار می‌شوند متوجه حضور رئیس جمهور در شهرها می‌شوند این حرکت تفکر بین نگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این سفرها مسؤولان حرف مردم را بدون واسطه می‌شنوند و برای رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های آنها برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه دهدشت تأکید کرد: انتخاب مشاور دلسوز، امین، کاربلد و متخصص می‌تواند راهگشای برنامه‌های دولت باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور و دولتمردان جلوگیری از رانت‌خواری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: مردم با چنین اقداماتی نسبت به آینده کشور امیدوار خواهند شد.

وحدانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش موضع‌گیری رئیس جمهور و وزیر خارجه در رابطه با مذاکره را مورد اشاره قرار داد و گفت:فرمایش اساسی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «مذاکره برای مذاکره معنا ندارد» از زبان آنها هم شنیده شد.

وی اضافه کرد: اتلاف وقت، فرصت کشی و روند فرسایشی در مذاکرات باید جمع شود.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه تعامل با جهان باید مبتنی بر نگاه واقع بینانه و نه نگاه ارباب و رعیتی باشد، گفت: نگاه به مذاکره برای مذاکره مد نظر نیست بلکه استیفای حقوق ملت بسیار مهم است.

وی گفت: جریان انقلاب برخورد با مسببان وضع موجود را مطالبه کنند پنهان کاری مسببان وضع موجود صحیح نیست بر خلاف برخی که برای فراموش شدن خیانت‌های گذشته توئیت می‌زنند نباید اجازه داده شود واقعیت‌ها زمینگیر شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به فرار 6 زندانی فلسطینی از زندان صهیونیست این اقدام را لرزش در لانه عنکبوت خواند و گفت:رژیم غاصب که توان نظامی‌اش را به رخ می کشید و خود را قدرت نظامی برتر می‌دانست این چنین سست بوده و ضعف نظام امنیتی آن مشهود است.

وی به هفته تعاون و کار اشاره کرد و افزود: فرهنگ کار، همکاری و تعاون مهم است کار صرفا پشت میزنشینی نیست جامعه به همه مشاغل نیاز دارد تلاش شود شغل‌هایی که ایجاد می‌شود متناسب با فرهنگ منطقه باشد.

تیراندازی در مراسمات ختم معضل فرهنگی است/نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه اول با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی در ادامه با بیان اینکه این هفته نماز جمعه بخش چاروسا مزین است به یاد شهید قلی دردمه شهیدی که به نماز و واجبات خیلی مقید بود با پدر و مادرش بسیار مهربان بود بیان کرد: عاشق شهادت بود در وصیت نامه‌اش از ملت می خواهد که امام امام را تنها نگذارند از یکایک شما تقاضامندم که مسجد را خالی نگذارید این شهید سعید سفارش می‌کند در کوچه نشینی ها به فکر شهیدان باشید مهمترین دغدغه شهید ادامه راهش بود حتی از مادرش هم درخواست می کند که برادرانش را برای ادامه راه تربیت کند. 

 امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع هیات دولت اشاره و تصریح کرد: یکی از مطالبات رهبر عالیقدر انقلاب از دولت انقلابی بازسازی انقلابی در عرصه های مدیریتی در همه بخش ها است لذا باید در همه بخش‌های اقتصادی و سازندگی خدمت‌رسانی به مردم و بخش های علمی و فرهنگی یک حرکت انقلابی به وجود آید باید با انتخاب مدیران انقلابی و مومن و کاربلد و ولایتمدار یک تحول عمیق در ساختار اداری کشور ایجاد کرد اگر این محقق شود زمینه‌ساز پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری و رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود. 

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های مدیریت اجرای کشور انقلابی شود و تحرک انقلابی داشته باشند این تحرک انقلابی باید بر مدار شاخص ها باشد این می‌شود انقلاب مدیریتی خاطرنشان کرد: امروز راه نجات و پیشرفت و حل مشکلات کشور حاکمیت مدیریت انقلابی است که در جهت گیری ها درست انتخاب کند باید جو حزب اللهی در محیط وزارت خانه ها و استانداری ها و اداره کل ها و فرمانداری ها غالب شود باید آدم ها و مدیران متدین و انقلابی و ولایی و حزب اللهی بر نهادها حاکم شوند. 

وی افزود: یک نکته دقیق و درستی در مصاحبه های رئیس جمهور محترم و وزیر محترم امور خارجه درباره مذاکرات هسته ای هست که مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد و مذاکره ایران با اروپا فقط برای رفع تحریم هاست؛ سیاست شیطانی آمریکا و اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات و امتداد همان سیاست مذاکره برای مذاکره است دشمن می خواهد با این کار کشور را معطل مذاکرات نگه دارد و توان مسئولان دیپلماسی و سیاسی را به هدر دهد د و این معطل ماندند برای مذاکرات بی فایده به کدورت شهرک های راهبردی ایران مثل چین و روسیه می‌انجامد و فرصت ارتباطی ایران را میسوزاند.

صلواتی ادامه داد: این مذاکرات بی فایده باعث خستگی روحی و عصبی مردم و ثبات اقتصادی و روانی جامعه را به هم میزند لذا ایران اسلامی باید یک آرایش آفندی و پدافند هوشمندانه مبتنی بر حکمت عزت و مصلحت شکل بگیرد و یک الگوی جدیدی طراحی و اجرا گردد ایران به مذاکره باز می‌گردد اما با تعیین دستور جدید با محوریت طرح راهبردی مجلس با نظارت شورای عالی امنیت ملی این اولین انتظار از مجلس و دولت انقلابی است. 

خطیب جمعه قلعه رئیسی در ادامه خطاب به مردم عنوان کرد: برادران و خواهران مردم شریف بخش چاروسا و کهگیلویه بزرگ و استان کهگیلویه و بویراحمد استان های زاگرس نشین بر اساس آیات قرآن و احادیث اهل بیت پرونده و کارنامه میت تا قیام قیامت باز است خدای متعال اموات را زنده میکند و آنچه راه خودشان عمل کردند و آثاری که از خودشان برجای می گذارند در پرونده اعمال آنها ثبت می شود نه فقط عمل بلکه آثار آن در کارنامه میت سب می‌شود یکی از آثار میت فرزندان او هستند و لذا اعمال و رفتار فرزندان در کارنامه ثبت می شود این صریح آیه ۱۲ سوره ی یاسین است. 

صلواتی اظهار داشت: اگر میت فرزندان صالح متدین و اهل نماز و جماعت و جمعه و اهل رعایت حلال و حرام و تلاوت قرآن و اعمال صالح داشته باشد از اعمال آن ها نصیب پدر می شود و و اگر فرزندانی اهل گناه و معصیت و اهل حرام داشته باشد هم در اعمال آنها شریک است سون آثار میت هستند، حقیقتاً یکی از ظلم ها های  بزرگ در حق اموات که هم گناه است هم اسراف و بدعت هم باعث آزار و اذیت مردم هم تضییع حق الناس هم ایجاد مزاحمت است عمل خلاف تیر اندازی و خوانندگی و نوازندگی برای میت هست این اقدامات جاهلانه فقط باعث عذاب و گرفتاری برای میت می باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مردم به مرده های تان رحم کنید اموات خودشان گرفتارند گرفتار عذاب قبر وحشت قبر نکیر و منکر و گرفتار اعمال خودشان هستند ما بازماندگان به آنها رحم کنیم تاکید کرد: این تیر اندازی و خوانندگی بی حرمتی وبی احترامی به میت هست و ملائکه آسمان به این کارهای ما می خندند روح میت تیراندازی و خوانندگی نمی خواهد روح میت شهادتین گفتن تلاوت قرآن روزه قضا عبادت های فراموش شده دعا و توسل کمک به فقرا و نیازمندان صدقه نیاز دارد در تاریکی و وحشت قبر تیراندازی و خوانندگی هیچ فایده ای برای من ندارد.

وی گفت: این هزینه های سنگین است میتی که خودش بدهکار خداست و بدهکار مالی دارد واجبات فوت شده دارد نماز قضا و روزه قضا دارند انجام این این هزینه های سنگین مثل سنگ قبر دهها میلیونی و بارگاه ساختن و دعوت از خواننده و تیر اندازی فقط  گرفتاری‌های میت رابیشترمیکند اینکه یک عده ای جمع شوند بروند غذا بخورند مرده خوری کنند فریاد این میت بلند است الهی زهرت باد درد باشد برای شما من اینجا گرفتار مارها عقرب ها عذاب قبر و وحشت قبر و فشار طلبکار ها معذب هستم شما نشستید غذا نخورید تیر اندازی می کنید خوانندگی می کنید سنگ قبر دهها  میلیونی بارگاه درست میکنید اینها به حال من هیچ فایده ای ندارد برادران خواهران این کارها ظلمی در حق میت و خانواده و بچه های اوست.

صلواتی با بیان اینکه اسلام میگویند تا سه شبانه روز برای صاحب عزا غذا ببرید سیره نبی مکرم اسلام غذای مرده خوری نیست حقیقتاً انتظار است است همه نهادها همه نخبگان همه علما و روحانیت برای مقابله با این بدعت ها قیام کنند روشنگری کنند آگاهی‌بخشی کنند تاکید کرد: از تلاش ها و زحمات و اقدامات رئیس محترم حوزه قضایی بخش چاروسا حجت‌الاسلام انصاری جهت برچیده شدن این بدعت ها و خرافات صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و انتظار است بقیه نهادها مثل شهرداریها و دهیاریها به وظیفه خودشان در ساماندهی قبرستان ها عمل کنند انتظار از سپاه غیور و آبروی کشور این است از قرار دادن فشنگ در اختیار صاحبان اسلحه که این بدعت ها را مرتکب می شوند خودداری شود و مجوز اسلحه آنها لغو شود انتظار است معتمدین ریش سفیدان متنفذین ورود کنند علما و روحانیت و نخبگان و فرهنگیان فرهنگ سازی کنند نیروی انتظامی با کسانی که اسلحه غیر مجاز دارند برخورد کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی اینکه در وقت اطلاع رسانی برای مرجع عزیزی صبح اول وقت تیر اندازی می شود و باعث ایجاد مزاحمت برای مردم می شود حتی عامل استرس و اضطراب و فشار قلب می‌شوند این هم گناه است متذکر شد: امروز در عصر ارتباطات راه های عاقلانه دیگری است که می‌توان با یک پیامک با محتوای انا لله و انا الیه راجعون از طریق گوشی و فضای مجازی این خبر را به مومنین اعلام کنند، برادران و خواهران مردم عزیز برای اموات خودتان نیامرزی نخرید گرفتاری‌های اموات خودتان را در قبر بیشتر نکنید در تشییع جنازه به سنت رسول الله برگردیم حضرت زهرا سلام الله علیها با آن عظمت و شان و مقام به امیرالمومنین سفارش می کند بعد از دفنم کنار قبرم بمان و قرآن برایم بخوان متاسفانه ما برخلاف سیره رسول الله و اهل بیت تیراندازی و نوازندگی و خوانندگی و موسیقی کنار قبر میت اجرا می کنیم. 

وی ادامه داد: برادران و خواهران اموات خودتان را سبک نکنید برای او ارزش و احترام قاتل باشید شما شیعه علی علیه السلام هستی محب به حسین علیه السلام هستید اهل دین و ایمان هستید سنتهای گناه آلود و ظلمانی مثل تیراندازی و خوانندگی و نوازندگی این سنگ قبرهای ده‌ها میلیونی و خرج و مخارج تجملاتی توهین به اموات است بد جای ظاهر قبر به درون قبر فکر کنیم به نیازمندی‌های میت فکر کنیم برای تشییع جنازه یک قاری قران دعوت کنید یک سخنران دعوت کنید که معارف قرآن و عترت را بیان کند یک مداح دعوت کنید در شهر و رثای اهل ایمان و اهل دین و در و در مدح فضائل انسانی و رفتاری اهل ایمان مدیحه سرایی کند نه این چه کسانی بیایند با اشعاری بی فایده و بی محتوا شان اموات مومن  را خدشه دارکنند حتی هزینه دادن به این افراد محل اشکال است درآمد اینها هم محل اشکال است. 

صلواتی با بیان اینکه در تشییع جنازه ها روضه خوان سیدالشهدا علیه السلام را دعوت کنید ذکر مصیبت و توسل به حضرت زهرا سلام الله بشود مصائب امام حسین علیه‌السلام خوانده شود این‌ها برای میت کارساز است تصریح کرد: این هزینه ها را صرف امور خیریه کنید برای دانش آموزان ایتام و نیازمند لوازم التحریر و لباس بخرید خنده بر لبانشان جاری کنید این ثواب دارد به نیابت از میت به ایتام و سادات و فقرا و نیازمندان کمک کنید زندانی را از زندان آزاد کنید به مساجد کمک کنید این‌ها برای میت مفید هست.

گفتنی است؛ نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی بیاد شهید قلی دردمه ساکن روستای بیسیدون و با حضور خانواده این شهید والامقام برگزار شد.

امام جمعه پاتاوه؛ مذاکره هسته‌ای به سبک گذشته بی‌معناست

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: مذاکره هسته‌ای با غربی‌ها به سبک و سیاق گذشته بی‌معناست.

حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت  ظهر امروز جمعه (19 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شهرپاتاوه به استناد آیات متعدد و روایات در خصوص امید به رحمت الهی با تفسیر آیه 26 سوره اعراف به موضوع تقوا و امید به آینده اشاره و بیان داشت: بهترین جامه، جامه تقواست.

خطبه خوان جمعه افزود: قرآن کریم می فرماید؛ از رحمت خداوند ناامید نشوید خداوند کریم در قرآن فرمودند ما، در زبور بعد از تورات این را ذکر کرده ایم که زمین را بندگان صالح، به ارث می برند.

خطیب جمعه؛ تحول را از عمده ترین ریشه های امید دانست و گفت: امید موتور محرکه و قطب نما است، امید یکی از درس‌آموزترین جنبه های قیام حسینی (ع) است که باید آن را چراغ راه حرکت به سوی قیام حضرت امام مهدی (عج) قرار دهیم.

امام جمعه پاتاوه یاس و نا امیدی را موجب رکود، توقف، شکست و خودکشی برشمرد و افزود: اگر از بشر نگاه به آینده را بردارید، افسرده، پژمرده و نابود می‌شود همانطوری که رهبری معظم فرمودند؛ جوانان عزیز من فردا مال شماست، آینده مال شما و خرمشهرها در پیش است.

سیادت در خطبه سیاسی نماز با اشاره به موضوعات و مناسبت های هفته با تبریک هفته تعاون و قدردانی از دست اندرکاران تعاون به افتتاح شرکت تعاونی ایثارگران اشاره و عنوان کرد: در هفته گذشته در راستای ترویج و توسعه، فرهنگ تعاونی و کارآفرینی، مراسم افتتاح شرکت تعاونی ایثارگران همیاران روستا، تولیدمشاغل دامی و کشاورزی با حضور سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی را داشتیم که باعث اشتغال قریب صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش محقق شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه دربخش دیگری از خطبه ها با تسلیت سالروز رحلت عالم مجاهد آیت الله طالقانی(ره) اولین امام جمعه تهران در سال 1358 به سخنان حضرت امام در صحیفیه امام،«ج9ص486» در وصف ایشان اظهار کرد: آیت‌الله طالقانی یک عمر را در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند او یک شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود وهیچ گاه در جهاد خود، سستی و سردی نداشت.

سیادت افزود: آیت الله طالقانی برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود، زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ برنده و کوبنده، مرگ او زودرس و عمر او با برکت و بازوی توانای اسلام بود.

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها به گوشزد آمریکا و اروپائیان به ایران در موضوع برگشت به برجام با اشاره به اینکه مذاکرات صرفاً برای رفع تحریم‌هاست تصریح کرد: در خصوص مذاکرات هسته ای با آمریکا و کشورهای اروپایی از نگاه رهبری عالی انقلاب و ریاست محترم جمهور مذاکره فقط برای رفع تحریم‌هاست.

این آمریکا است که باید به برجام برگردد و به خواست ایران تمکین کند وگرنه مذاکره معنایی ندارد، لذا مذاکرات به سبک قبلی اساسآ پذیرفته شده نیست باید الگوی جدیدی طراحی و اجرا گردد و به فرموده رهبرعزیزمان این خاورمیانه جدید، خاورمیانه اسلام خواهد بود، آمریکا و کشورهای اروپایی غیر از تسلیم و ذلت در برابر ایران مقتدر و انقلابی راهی ندارند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...