افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6221 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
برون سپاری طرح‌ها به بخش خصوصی از راهبردهای چابک سازی دولت است
31 دسامبر 2023 - 8:51
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: واگذاری طرح و پروژه‌های نیمه تمام یا فعالیت‌ و خدمات قابل برون سپاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیر دولتی و خصوصی با هدف چابک سازی دولت از اقدامات وبرنامه‌های عملیاتی استان برای تحقق الزامات شعار سال و از سیاست های مهم دولت است.
پ
پ

به گزارش  عصر زاگرس  جهانگیر شاهینی اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و در نهایت ارائه خدمات به مردم از مهمترین اهداف این طرح است که در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مورد انتظار است.

وی با اشاره به نوع درآمدهای دولتی بیان کرد : بخشی از تولید ناخالص ملی در حوزه عمرانی هزینه می‌شود و این موضوع نیازمند توجه جدی به مباحث مربوط به مشارکت های عمومی و خصوصی است تا درهر شرایط اقتصادی بتوان به تامین مالی پروژه های عمرانی پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: با توجه به شرایط فراهم شده پیش بینی می شود با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آنها برای ارائه خدمات به مردم به خوبی مهیا شود.

شاهینی تسریع در واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی استان از جمله طرح های جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان ، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بررسی و تصمیمات خوبی در این زمینه مصوب شد.

افزون بر یکهزار پروژه نیمه تمام در این استان که تا پیش از شروع دولت سیزدهم راکد و یا نیمه فعال بودند، هم اینک با تزریق اعتبار و رفع برخی موانع فعال شده اند و مردم هم چشم انتظار به سرانجام رسیدن آنها هستند

دولت در دهه های گذشته همواره به دنبال کاهش مشکلات روستاها است و آخرین طرح برای رسیدن به این هدف، «تکام » نام دارد.این طرح با ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند آب و برق، توسعه صنایع محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی، می‌تواند به سکونت پایدار در روستاها کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چارچوب طرح سند تحول روستایی، توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (طرح تکام) در ۵۲۷ روستای استان در حال اجرا و عملیاتی است. این طرح به منظور توسعه و پیشرفت روستاها در جوانب مختلف و همچنین ایجاد الگوی مهاجرت معکوس بر اساس تقویت حکمرانی روستاها اجرا می‌شود.

جهانگیر شاهینی ادامه داد: این طرح در روستاهایی که برنامه هادی مصوب دارند، اجرا می‌شود و بر هدف‌های توسعه و پیشرفت روستاها تمرکز دارد. هدف اصلی این طرح، ایجاد زندگی رونق‌بخش در مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه طرح منظومه روستایی(تکام) به منظور توسعه روستاها در ۱۲ استان کشور در حال اجراست، گفت: گچساران یکی از شهرهای استان است که این طرح را اجرایی کرده است و روستاهای دیگر در سایر شهرستان ها در دست اقدام است.

شاهینی اظهار کرد: طرح منظومه روستایی برای توانمندسازی مردم روستاها در زمینه‌های اشتغال ، معیشت، اقتصاد و زیر ساختهای عمرانی، کاهش نرخ بیکاری و بالا بردن سطح تولید بوده و از چشم اندازهای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی است.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...