افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6133 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
آخرین تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای ابقا/پیام هایی که رنگ و بوی خداحافظی می دهد
11 دسامبر 2023 - 16:47
در مدت اخیر روابط عمومی علوم پزشکی به شدت دنبال ارسال پیام های تقدیر و تشکر از جانب استاندار، نماینده ولی فقیه، نیروهای شرکتی، بیمارستان ها و... تا برخی از فشارها جهت عزل سرپرست این دانشگاه برداشته شود.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،  مدتی است گمانه زنی هایی مبنی بر تغییر سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فضای مجازی و حقیقی مطرح است. 

بر پایه این گمانه زنی ها گفته میشود کار جاودان سیرت در این منصب تمام است و گزینه هایی برای جایگزینی وی معرفی شدند. 

در مدت اخیر روابط عمومی علوم پزشکی به شدت دنبال ارسال پیام های تقدیر و تشکر از جانب استاندار، نماینده ولی فقیه، نیروهای شرکتی، بیمارستان ها و… تا برخی از فشارها جهت عزل سرپرست این دانشگاه برداشته شود.

اما بنظر می رسد این پیام ها هیچ تغییری در نظر مسئولان وزارتی ندارد و حکم جاودان سیرت هنوز در هاله ای از ابهام است و شورای انقلاب فرهنگی سعی ندارد حکم سرپرست فعلی را به ریاست تبدیل کند.

  باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. 

متن خبر و پیام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بدین شرح است.

اقدامی ارزشمند از یک مدیر توانمند و انقلابی/تقدیر و تشکر نیروهای شرکتی از دکتر سعید جاودان سیرت بخاطر دفاع از حق و حقوقشان در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

طی سالیان اخیر، گاها بی نظمی، تعلل و تعویق در پرداختی های نیروهای شرکتی به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج معضلی بزرگ بوده که رنج بسیاری را به این نیروها تحمیل نموده است.

 

معضلی که همواره تیتر اخبار استان بوده و علیرغم کش و قوس های بسیار نه تنها به نتیجه ای نرسید بلکه معوقات بیشتر و بر رنج نیروها افزوده شد.

 

اما در ابتدای سالجاری، زمزمه هایی از عقد قرارداد با یک شرکت پیمانکاری تحت عنوان “آوای سلامت” به گوش می رسید که هجمه های بسیاری در پی داشت اما سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با صبر و استقامت در برابر این هجمه ها، دلیل این اقدام را ساماندهی بهتر پرسنل، جلوگیری از حیف میل‌ها، بی‌عدالتی‌ها و نقض قانون و نیز افزایش رضایت نیروها عنوان می کرد.

 

در مرداد ماه سالجاری دکتر جاوان سیرت در پاسخ به خبرنگاران عنوان‌ کرد: هدف ما از این انتخاب‌، احقاق حق نیروهای شرکتی بود تا دستمزد آنها به موقع و براساس شرایط قانون کار پرداخت شود. پرداختی پیمانکاران قبلی  کمتر از حد معمول بود و برای نیروها رضایت بخش نبود و همین مبالغ کم گاها به تدریج، تزریق می‌شد.

 

 

پس از گذشت چندین ماه، وعده های دکتر جاودان سیرت برای احقاق حق نیروهای شرکتی به ثمر نشست و مرهمی شد بر دل این نیروهای زحمتکش، بگونه ای که در روزهای گذشته نیروهای شرکتی این دانشگاه، این اقدام ارزشمند را ارج نهادند و دل نوشته های خود را در قالب بنر اعلام و به این پایگاه ارسال کردند.

 

نوشته یکی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

 

دیر زمانی بود که نیروهای شرکتی این مجموعه مظلوم واقع شده بودند و طی سالیان اخیر، نتوانسته بودند به حق و حقوق واقعیشان برسند مصداق این مسئله، عیدی و سنوات معوق سال ۹۷ است که هنوز پرداخت نشده و اگر هم پرداخت شود؛ آن مبلغ دیگر ارزشی ندارد و دردی از ما دوا نمی کند.

دردها زیاد بود و هیچ گوش شنوایی نبود. انگار کسی نمی خواست حرف های ما را بشنود. مگر ما از جنس دانشگاه نبودیم؟

 

دکتر جاودان سیرت به خوبی می دانست که نیروی انسانی اگر انگیزه خود را از دست بدهد بهره وری و اثربخشی اش نیز از دست خواهد رفت. نیرویی که حقوق خود را تاخیر چندین و چند ماهه دریافت کند، توان فکری و جسمی اش تحلیل می رود‌.

او در فکر ایجاد امنیت و رضایت شغلی و عدالت در پرداخت حقوق نیروهای شرکتی شاغل در مجموعه بهداشت و درمان استان بود، نیروهایی که به مفهوم واقعی کلمه؛ شرمندگی را جلوی زن و بچه هایشان چشیده و کشیده بودند.

 

دکتر جاودان سیرت با قدرت تمام و عزمی راسخ این مهم را در دستور کار تیم مدیریتی خود قرار داد و علیرغم تمام فشار های داخلی و خارجی و کار شکنی هایی که صورت گرفت، با انعقاد قرار دادی کاملا منطقی و قانونی، نیروهای شرکتی مشغول به کار دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان را به یک شرکت خوش نام و با سابقه درخشان واگذار کرد تا عدالت در پرداخت و امنیت شغلی مورد نظرش ایجاد گردد.

 

کام خود را تلخ کرد تا کام نیروهای شرکتی و خانواده های آنها را شیرین کند، تا عزت نفس و امید را به آنها برگرداند و شان آنها را در محل کار و جامعه حفظ نماید.

 

در حال حاضر باتوجه به اینکه جمع کثیری از نیروهای شرکتی دانشگاه، تحصیلات دانشگاهی دارند، با لحاظ شدن طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین پایه خدمتی و سنواتی، نیروها یک و نیم تا ۳ میلیون تومان افزایش حقوق داشته اند‌.

همچنین با پیگیری های ریاست محترم دانشگاه مقرر شد برای اولین بار از آبانماه به نیروهای شرکتی اضافه کار تعلق گیرد.

 

با توجه به نگاه خاصی که دکتر جاودان سیرت به نیروهای شرکتی داشت و دستوراتی که صادر نمود؛ برای اولین بار ابوالفضل دهبانی زاده؛ معاون توسعه دانشگاه پرداخت وام به نیروهای شرکتی را در خبری رسمی اعلام کرد و گفت: نیروهای شرکتی مانند سایر همکاران از مزایای رفاهی برخوردار می باشند، چرا که آنها هم همگام و هم پای نیروهای رسمی و قرادادی تلاش می کنند و زحمت می کشند و در زمان همه گیری ویروس منحوس کرونا نیز این موضوع به خوبی اثبات شد که آنها همیشه پای کار هستند و در مسیر خدمتشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

 

اما در پایان ما نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد هیچگاه این اقدام بزرگ و ارزشمند دکتر سعید جاودان سیرت را از یاد نخواهیم برد و از خداوند منان برای ایشان و یاری گران او در این مسیر سخت، طلب سلامتی و عاقبت بخیری داریم.

دیدگاه های مردم

  1. متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کلا تعطیل است

    پاسخ
  2. الان این تعریف بود یا تخریب؟!

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...