گروه : اجتماعی » اخبار » اخبار سراسری » استان خوزرستان
ساعت : 15:22
شناسه : 40686
تاریخ : 03 دسامبر 2023
فراموشی زیبایی یاسوج در سایه معضل تعمیرکاران خودرو فراموشی زیبایی یاسوج در سایه معضل تعمیرکاران خودرو شهر زیبای یاسوج پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جاذبه های منحصر بفرد طبیعی را در خود جای داده است .این شهر با معضل وجود صنف تعمیرکاران خودرو در خیابانهای اصلی و حتی مرکز خود روبروست. معضلی که جلوه نازیبایی به چهره شهر داده و شهروندان و گردشگران را نگران کرده است.

۱۳ سال است که ساماندهی اصناف خدمات خودرویی شهر یاسوج در دستور کار مدیریت شهری ،یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفته است موضوعی که همچنان محقق نشده و این صنف آلاینده و مزاحم نگرانی های زیادی برای ساکنان مناطق بنسجنان، گلستان ها، اکبرآباد و برخی مناطق پیرامونی پایتخت طبیعت ایجاد کرده است.

سال ۱۳۸۹ بود که اتاق اصناف یاسوج یک قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار در منطقه موردراز در حومه شهر یاسوج از محل آورده های اصناف شاغل خریداری کرد تا به مشکل نابسامانی واحدهای صنفی خدمات خودرویی در این شهر برای همیشه خاتمه داده شود اما پس از ۱۳ سال زمین مذکور مساله ساز شده و دست متقاضیان در حنا مانده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می گوید که مانع اصلی احداث شهرک کارگاهی خدمات خودروی یاسوج نزدیکی آن به لوله فشار قوی گاز است.

مهرداد الهی افزود: به تازگی شرکت گاز منطقه پنج استان فارس براساس نامه ای مکتوب اعلام کرده براساس قانون حریم شبکه فشار قوی گاز که منطقه مذکور از آن گذشته ۲۵۰ متر است که این مهم ۱۵۰ متر با لوله فشار قوی گاز فاصله دارد.

وی تاکید کرد:متولیان باید در خصوص میزان حریم شبکه گاز فارس اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای راه اندازی شهرک خدمات خودرویی شهر یاسوج به سال ۱۳۸۹ برمی گردد و در آن زمان یک قطعه زمین در منطقه مورد راز خریداری شد.

الهی تصریح کرد: از زمان خریداری این زمین تاکنون ۹ استعلام از دستگاه های اجرایی مختلف مانند منابع طبیعی،محیط زیست، شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمدد،جهاد کشاورزی و سایر متولیان اخذ شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای خریداری و تسطیح این زمین هزینه شده است.

الهی تاکید کرد: با توجه به اینکه زمین خریداری شده درجه ۲ بوده و نیازمند تسطیح سال گذشته با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی این مهم انجام شد.