افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
25 سپتامبر 2023 - 8:29

آفات درختان بلوط زاگرس را تهدید می کند استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه بیشتر سازمان پدافند غیرعامل کشور به این استان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، […]

پ
پ

آفات درختان بلوط زاگرس را تهدید می کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه بیشتر سازمان پدافند غیرعامل کشور به این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: برای پایش تصویری مجموعه نفت و گاز گچساران نیازمند مساعدت سازمان پدافند غیرعامل هستیم‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کوهستانی بودن استان اشاره کرد و افزود: بالگرد اورژانس ۱۱۵ استان دو ماه پیش حین عملیات سقوط کرد، خوشبختانه حادثه خسارت جانی نداشت اما استان از داشتن بالگرد برای امدادرسانی محروم شد.

وی عنوان کرد: به دلیل حادثه‌خیز بودن استان نیازمند مجهز شدن اورژانس ۱۱۵ به بالگرد هستیم تا امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به موقع انجام شود و در زمان بحران تلفات ندهیم.

احمدزاده به آفت درختان بلوط زاگرس اشاره و عنوان کرد: آفت پروانه سفید برگ‌خوار و کرم جوانه‌خوار بلوط دو آفتی هستند که تهدیدی برای درختان بلوط استان به شمار می‌روند، سال گذشته ۴۰ هزار هکتار از درختان بلوط درگیر این آفت بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی دو سال اخیر مبارزه جدی با این آفت در قالب عملیات محلول پاشی آغاز شده اما نیازمند امکانات وسیع و هزینه‌های بیشتری برای مبارزه با این آفات هستیم و در سطح ملی برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: درختان زاگرس را تنها آفت بلوط تهدید نمی‌کند بلکه در این مناطق درگیر آتش‌سوزی‌ها هستیم که برای مهار آتش به هلی‌کوپتر نیاز است.

احمدزاده بیان کرد: پشه مارلایا تهدیدی برای سلامت است که دانشگاه علوم پزشکی توجه جدی به این موارد داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم به تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در ۱۲ شهریور سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق تبصره ۳ این قانون استانداران مسئول اجرای پدافند غیرعامل در استان‌ها هستند .

سردار غلامرضا جلالی ادامه داد: اختیارات خوبی به کارگروه دائمی شورای پدافند غیرعامل کشور که متشکل از ۷ نفر است داده شد و این کارگروه عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند است.

وی بیان کرد: دستورات این کارگروه برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری، شرکت‌های دولتی و غیر دولتی لازم‌الاجرا بوده و ضمانت اجرایی برای تصمیمات کارگروه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در قانون برای مستنکفین از مصوبات کارگروه دائمی پدافند غیرعامل جرم انگاری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بهمن ماه سال گذشته برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور تهیه شد که در این برنامه ۱۶ حوزه در کشور با اهمیت بالا تشخیص داده و ۸ حوزه کلیدی تعریف شد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها با کمک استانداری‌ها تهیه شده و تمام برنامه‌ها در این طرح جامع دیده شده است، درخواستی که از استانداران داریم اینکه طرح جامع را به برنامه اجرایی پدافند تبدیل کنند تا در بودجه اعتبار در نظر گرفته شود.

سردار جلالی از انتخاب مشاور برای مطالعات طرح پدافند غیرعامل شهری برای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: خواسته ما تهیه برنامه پدافند غیرعامل استان مبتنی بر مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل است.

وی همچنین به مسئله نظام عملیاتی پدافند غیرعامل شیمیایی اشاره کرد و گفت: در این نظام، تعیین تکلیف و تقسیم کار و وظایف صورت گرفته است، ضمن اینکه سال گذشته برای ۵۵ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر بسته پدافند نوین تعریف کردیم و بسته دوم با همکاری وزارت دفاع در دست تهیه است.

 

 

پایان پیام/

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...