افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6241 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
رمان «سربازها» پیام‌آور صلح و دوستی است
28 جولای 2023 - 10:03
سیدمحمد رادمنش در رمان «سربازها» از تعامل، دوستی و وحدت میان ادیان مختلف و گروه‌ها و دسته‌های مختلف اجتماعی و سیاسی سخن می‌گوید.
پ
پ

سیدمحمد رادمنش در رمان «سربازها» از تعامل، دوستی و وحدت میان ادیان مختلف و گروه‌ها و دسته‌های مختلف اجتماعی و سیاسی سخن می‌گوید.

به گزارش خبر نگار «عصر زاگرس» این رمان در دو سال نوشته شده و با زبانی ساده، شیوا و قابل فهم حاوی پیام‌های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و مذهبی است.

محوریت این رمان صحنه‌های جنگ ایران و عراق است. سربازان ایرانی که در خط مقدم جبهه بودند ترکیب بسیار ناهمگونی داشتند چراکه دارای عقاید و دیدگاهای مختلف بودند، یکی، مسلمان بود، یکی مسیحی، دیگری کلیمی، دیگر کمونیست ولی برای هدف مشترکی که همان جنگ و دفاع از مام وطن بود در یک جا جمع شده بودند. این رمان نشان می‌دهد چگونه این افراد با عقاید مختلف توانستند در شرایط دشوار جنگ با یکدیگر تعامل برقرار کنند و شریک غم و شادی هم باشند.

رمان از جایی آغاز می‌شود که سربازهان ایرانی، شبیخون می‌زنند و گروهی از سربازان عراقی را به اسارت می‌گیرند؛ در عین حال به‌جای آزار دادن، با ملایمت و مهربانی و نوع دوستی با آنها برخورد می‌کنند و با کمک همدیگر، گروهی را تشکیل می‌دهند که هدفشان صلح و آرامش است و به نوعی ضد جنگ می‌شوند.

سربازها در این جنگ با تعاملشان با سربازان جبهه مقابل و ایجاد دوستی به‌جای جنگ و خونریزی، به ‌ما یاد می‌دهند که می‌توان از جنگ و خونریزی گذشت و صلح و دوستی را جایگزین آن کرد.

انتشارات معتبر اخیرا رمان «سربازها» را در 308 صفحه و قیمت 180 هزار تومان روانه بازار کرده است.

از مولف «سربازها» پیش از این کتاب‌های «الفبای آدم بودن»، «فرودهای فرهنگ ایرانی» و «جنایت علیه محیط زیست» منتشر شده است.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...