افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6239 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
جام قهرمانی اولین یادواره اسطوره فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد در دستان منتخب دهدشت
16 ژوئن 2023 - 10:21
در برگزاری این یادوراه  تلاش چشمگیر خانواده محترم آروانه در راس رحمت الله آروانه ، اداره ورزش وجوانان وهیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه و حضور تیم های منتخب یاسوج ، منتخب گچساران، دارایی بهبهان ومنتخب دهدشت  سنگ تمام گذاشتند.
پ
پ

شهر دهدشت ورزشگاه آزادی

فینال یادواره اسطوره فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد شادروان لطف الله آروانه

*🔴 منتخب پیشکسوتان دهدشت ۲*

گلها : نیمه اول جمشید کاظمی نیمه دوم علی پژواک

*🟡 منتخب پیشکسوتان گچساران ۱*

گل : داریوش اشکبوسی نیمه دوم

 

به گزارش عصر زاگرس پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ فینال مسابقات فوتبال اولین یادواره پیشکسوت فرهنگی ورزشی واسطوره فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد شادروان مرحوم لطف الله آروانه( معروف به اف ۴) با شرکت چهار تیم پیشکسوتان یاسوج ، پیشکسوتان منتخب گچساران ، دارایی بهبهان و پیشکسوتان منتخب دهدشت برنامه ریزی واز تاریخ ۱۳ خرداد۱۴۰۲ شروع که دو تیم منتخب دهدشت ومنتخب گچساران با پشت سرگذاشتن تیم های منتخب یاسوج ودارایی بهبهان به مرحله فینال این دوره از مسابقات رسیدند.

قضاوت بازی فینال به سه داور پیشکسوت آقایان ایرج سخن سنج ، جواد جعفر زاده وعلی ترنجیده سپرده شد.

در این بازی تیم پیشکسوتان منتخب دهدشت یاران افضل آرانپور با حضور کیومرث دوستکام ، فاخر تقوی ،حمید رخ افروز، نادر آتش پنجه ، حسین ضرغامی ، رمضان وعلی مسلمی ، جهانگیر افروزپور (کاپیتان ) شریعت ، جمشید کاظمی وعلی پژواک ودر ادامه بازی نیمه اول ودوم محمد حسین سهمگین ، جعفر دستغیب ، اسدالله اسدی، علی آژ، ریحان خوبانی ،عدالتمند ، علمدار آموس ، ذبیح الله کاوش اصل وارد زمین شدند.

تیم منتخب دهدشت همان دقایق اولیه بازی نیمه اول را خوب شروع وقبل ازاینکه گچسارانی ها به خود بیایند موقعیت هایی بدست آوردند که استفاده وبه گل رسیدند.

فرار بازیکنان دهدشت از جناح راست خط دفاعی گچساران وارسال توپ پشت دفاع گچساران دروازه‌بان را مجبور به ترک دروازه جهت دفع توپ نمود که خروج این دروازه‌بان وشوت ناموفق درست میانه های میدان خودشان در فضای مناسب زیر پای جمشید کاظمی یکی از مهاجمان دهدشت قرار گرفت تا این مهاجم کهنه کار با چشمانی باز دروازه خالی از دروازه‌بان را با یک ارسال بلند بغل پا توپ را به قعر دروازه گچساران برساند وتیم گچساران را غافلیگر نماید.

بعد از این گل بازی به اوج زیبایی خود رسید گچساران برای جبران گل ودهدشت برای افزایش گل فشار زیادی را هم از گرما وهم حملات هر دو تیم بخصوص حملات گچسارانی ها بر روی دروازه منتخب دهدشت حاصل که مدافعان و دروازه‌بان دهدشت نیمه سختی را سپری و سرسختانه جلو این تهاجمات ایستادگی می کردند و با چنگ ودندان از دروازه خود محافظت می نمودند.

هر حمله گچساران بوی گل می داد خونسردی دوستکام همراه با راهنمایی خط دفاعی خود وبی دقتی و قفل شدن دروازه دهدشت مهاجمان گچساران را کلافه کرد.

در اوج حملات گچساران تیم منتخب دهدشت می رفت که روی شوت سرضرب علی پژواک به گل دوم برسند که این توپ روی تیرک افقی نشست وراهی اوت شد تا گچسارانی ها نفس راحتی بکشند وحملات خود را شدت واز چپ ، راست و عمق، در صدد پیدا کردن روزنه ای برای بازگشایی دروازه بودند.

هر چه زمان می گذشت استرس و دستپاچگی در چهره بازیکنان گچساران نمایان تر میشد.

در حالی که دو موقعیت ایده آل و تک به تک برای طهمورث شهبازی فراهم که مورد اول شوت این بازیکن به شکل خطر ساز از بالای تیرک افقی راهی اوت وموقعیت دیگر ضربه سر این بازیکن با برخورد به نوک انگشتان دوستکام بازهم به شکل خطر سازی از کنار تیرک عمودی راهی کرنر شد تا نیمه اول با سوت داور همراه با برتری منتخب دهدشت دو تیم به وقت استراحت بروند.

در نیمه دوم هر دو تیم تعویض های داشتند از خط دروازه تاخط حمله ودر این نیمه دوستکام جای خود را به اسدی داد.

در این نیمه یاران برزو زمانی که یک گل عقب بودند سعی در نزدیکی خطوط و گرفتن نبض بازی و فشار تیمی بر تیم منتخب دهدشت را داشتند اما این یاران افضل آرانپور بود که هر چه زمان می گذشت با هوشیاری و تلاش زیاد جلو تهاجم تیمی گچساران را می گرفتند و درروزی که نه خبری از شوت های ملک زاده بود و نه فرارهای انفجاری شهبازی و تا استفاده نکردن موقعیت ها، تعلل وعدم دقت لازم در زدن ضربات آخر و عدم هماهنگی تیمی ، استفاده زیاد از چمن مصنوعی وگرفتار شدن در چمن طبیعی همه و همه دست به دست هم دادن تا انتظاراتی که از این تیم خوب می رفت نمایان نشود واین تیم منتخب دهدشت بود که از فرصت ها خود و جلو کشیدن مدافعان گچساران استفاده وبا فرار علی پژواک و جاگذاشتن تنها مدافع جلو روی خود در یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان گچساران توپ این موقعیت را با چشمان باز از بالای سر دروازبان به تور دروازه گچساران رساند وگل دوم را رقم زد وآبسردی برآتش تهاجمات بی ثمرو ناموفق گچساران ریخت.

دقایق باقی مانده برزو زمانی سرمربی گچساران با فراخوانی داریوش اشکبوسی درصدد استفاده از نفس تازه و قدرت بدنی و سرزنی این بازیکن برآمد هر چند دیر آمد اما حضورش جواب داد چند دقیقه بعد از حضور این بازیکن گچساران صاحب یک ضربه آزاد مستقیم شد که داریوش اشکبوسی پشت این ضربه قرار گرفت و موفق شد به زیبای یکی از گلها رو جواب دهد ولی دیگر زمانی برای جبران باقی نمانده بود تا این مسابقه جذاب ،دیدنی در یک فضای دوستانه احترام به پیشکسوتان و همچنین احترام به عزیز سفر کرده با برتری منتخب دهدشت به پایان رسید و این تیم قهرمانی اولین یادواره شادروان لطف الله آروانه را در خانه نگهدارد.

از نکات دیدنی دیدار افتتاحیه وفینال یک روز به یاد ماندنی برای شهرستان کهگیلویه رقم خورد تابا حضور چهره‌ها و اسطوره های بزرگ ورزش استان ،مدیران ورزشی و ورزش دوست منجمله فرماندار شهرستان کهگیلویه موسوی فرماندار شهرستان چرام توفیقیان، سید ابراهیم موحد رئیس دفتر نماینده شهرستان کهگیلویه ،حاج دهقان مدیر کل ورزش وجوانان استان،خوبی معاونت اداره کل ،رمضانی و راهی روسای ادارت ورزش وجوانان شهرستان کهگیلویه وگچساران، دلباز وآموزگار روسای هیئت های فوتبال شهرستان کهگیلویه و گچساران و جمع کثیری از پیشکسوتان و اسطوره های ورزش و فوتبال شهرستان های کهگیلویه ،گچساران، بهبهان و یاسوج تماشاگران عزیز حاضر در استادیوم  گرما بخش این برنامه بودند.

در مراسم اختتامیه ضمن اهدا لوح های قهرمانی و نایب قهرمانی به ترتیب به دو تیم منتخب دهدشت ، منتخب گچساران و تجلیل از دو تیم منتخب یاسوج و دارایی شهرستان بهبهان با حضور مسئولین دعوت شده وجمعی از پیشکسوتان گچساران از ۵۰ نفر از پیشکسوتان شهرستان کهگیلویه ازطرف اداره کل ورزش و جوانان استان ، اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال  شهرستان کهگیلویه  تجلیل بعمل آمد.

در برگزاری این یادوراه  تلاش چشمگیر خانواده محترم آروانه در راس رحمت الله آروانه ، اداره ورزش وجوانان وهیئت فوتبال شهرستان کهگیلویه و حضور تیم های منتخب یاسوج ، منتخب گچساران، دارایی بهبهان ومنتخب دهدشت  سنگ تمام گذاشتند.

ضمن انجام مسابقات با حضور دوستان همدوره و هم بازی باعث شادی روح عزیز سفرکرده زنده یاد لطف الله آروانه و خوشحالی دوستان ، یاران وجمیع منسوبین واهالی فوتبال را به همراه داشته باشد.

 

خبر وگزارش: کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...