افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6241 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
خریدتضمینی بیش از ۹هزار تن گندم از کشاورزان چرام
16 ژوئن 2023 - 0:15
  در نشست خبری رئیس جهادکشاورزی شهرستان چرام مطرح شد

حمزه امیری افزود: امسال در بخش زراعت 9 هزار و 133 تن گندم تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری شده است و هنوز خرید تضمینی ادامه دارد.

پ
پ

 

به گزارش عصرزاگرس، به مناسبت گرامیداشت هفته جهادکشاورزی ؛ رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در نشست خبری متفاوت و با حضور کارشناسان مرتبط با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد و پاسخگویی سوالات بودند.
رئیس جهادکشاورزی چرام گفت: کشاورزی یکی از مهمترین بخش های درآمدزایی برای مردم شهرستان چرام است.
حمزه امیری افزود: امسال در بخش زراعت ۹ هزار و ۱۳۳ تن گندم تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری شده است و هنوز خرید تضمینی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سال گشته بیش از ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده در مرکز تولید بذر شهرستان تولید و بین کشاورزان توزیع شد، ادامه داد: حدود ۵۰۰ کیلو کود “npk ” و ۵۰۰ لیتر آمینو اسید به صورت رایگان بین کشاورزان توزیع شد.
امیری با بیان اینکه انعقاد قرار داد طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حدود ۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان انجام شد، بیان کرد: انعقاد کشت قرار دادی نیز در حدود ۱۵۰۰هکتار از اراضی آبی شهرستان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه توزیع ۲ هزار و ۲۵۰ تن انواع کود یارانه ای در بین کشاورزان برای کشت محصولات پاییزه داشتیم، افزود: در واحد حفظ نباتات پایش و کنترل عوامل خسارت زا در سطح ۳ هزار هکتار انجام شد.
امیری با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم شهرستان ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار است که حدود ۱۹ هزار تن محصول برداشت کردیم، اضافه کرد: سطح زیر کشت جو در شهرستان ۵۵۰ هکتار بود که حدود ۵۷۰ تن محصول برداشت کردیم.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا در شهرستان ۶۳ هکتار است که از این میزان حدود ۱۴۳ تن محصول برداشت شد، عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت برنج برود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه سطح زیرکشت حبوبات شهرستان ۴۵۰ هکتار است، گفت: از این میزان حدود ۸۰۰ تن محصول برداشت می شود.
وی به کشت سبزی و صیفی جات در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۵ هزار و ۲۰۰ تن انواع سبزی و صیفی از جالیزهای شهرستان برداشت می شود.
امیری با بیان اینکه نباتات علوفه ای در ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده است، گفت: امسال بیش از ۲۵۵ تن علوفه از این ارضی برداشت می شود.
وی با بیان اینکه خط جذب کمباین شهرستان باز است، افزود: کشاورزانی تقاضای کمباین داشته باشند می توانند برای معرفی تسهیلات به جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...