گروه : اجتماعی » اخبار
ساعت : 22:57
شناسه : 33898
تاریخ : 02 ژوئن 2023
تصمیم به فروش کارخانه آرد، نشاسته یاسوج به بهانه زیان دهی تصمیم به فروش کارخانه آرد، نشاسته یاسوج به بهانه زیان دهی مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: این سازمان با توجه به زیان ده بودن کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مصمم به فروش آن به بخش خصوصی است.

به گزارش عصر زاگرس  مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن در شبانه روز بوده و در زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی جاده سروک واقع شده است گفت: اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این کارخانه به ترتیب حدود ۸۰ و ۵۰۰ نفر است.
ناصر فخاری افزود: ظرفیت اسمی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ماهانه ۴۰ هزار تن است در حالی که مرحله نخست آن تنها با ۴۵ درصد ظرفیت تولید کار می‌کند.
وی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج ادامه داد: این کارخانه به مدت پنج سال است که زیان ده است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کارخانه‌ای که چند سال زیان ده باشد باید به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما وارث ناکارآمدی‌های دوران قبل هستیم و باید تصمیمات انقلابی برای این کارخانه گرفته شود.
فخاری تاکید کرد: با تغییر رویکرد و تغییر مدیر در کارخانه آرد یاسوج نتواستیم کارخانه را به بهره وری برسانیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر عنوان کرد: امروز با حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان تعدادی از فرزندان جانبازان و ایثارگران و شهدا گلایه می‌کردند که عده‌ای بر اساس رانت وارد این کارخانه شده اند، بعضی وقت‌ها فقط ظاهرمان برای خداست و باطن‌مان به گونه‌ای دیگری است.
وی افزود: تلاش کردیم که کارخانه را به بهره‌وری برسانیم، به همین منظور رویکرد‌ها و مدیریت‌ها را تغییر دادیم، اما متأسفانه اتفاق خاصی نیفتاد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سالیان اخیر کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است و می‌طلبد تصمیم اساسی برای آن گرفته شود.
رضا پارسیان نژاد در حاشیه تصمیم گیری برای سرنوشت کارخانه آراد یاسوج گفت: کارخانه آرد یاسوج ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغالزایی و درآمدزایی دارد.
وی افزود: این کارخانه ۱۱ محصول می‌تواند تولید کند و با توجه به وضعیت استان از لحاظ بیکاری رونق این کارخانه به توسعه استان کمک می‌کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کارخانه آرد یاسوج قربانی ضعف مدیریت شده است و از سازمان اقتصادی کوثر می‌خواهیم که برای فروش آن مهلت دهد و کمک کند که کارخانه سرپا بماند.