گروه : اخبار » کهگیلویه/بهمئی/چرام ولنده
ساعت : 9:40
شناسه : 33442
تاریخ : 15 می 2023
بررسی مشکلات روستاهای چاروسا با حضور رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه/از جلسه رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه با دهیاران تا بازدید از روستای شوتاور و وعده بازگشایی کوچه ها در صورت رفع معارضات محلی بررسی مشکلات روستاهای چاروسا با حضور رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه/از جلسه رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه با دهیاران تا بازدید از روستای شوتاور و وعده بازگشایی کوچه ها در صورت رفع معارضات محلی مشکلات روستاهای چاروسا با حضور رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه بررسی شد.

 

به گزارش عصر زاگرس، رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه با حضور در بخش چاروسا ضمن دیدار با بخشدار و دهیاران بازدید میدانی از روستاهای چاروسا انجام داد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه ابتدا در محل بخشداری چاروسا به دیدار بخشدار و دهیاران رفت.

بخشدار چاروسا در این دیدار ضمن خیرمقدم به رئیس بنیاد مسکن گفت: روستاهای چاروسا در اوج فقر و محرومیت به سر می برند و فاقد هرگونه زیرساخت و امکانات اولیه و رفاهی هستند.

ایزدخواه به مشکلات روستاها اشاره کرد وگفت: سالهاست که از اجرای آخرین طرح هادی در بخش چاروسا می گذرد و عملا هیچ گونه خدمات رسانی به روستاها انجام نمی شود.

نماینده عالی دولت افزود: عدم اجرای طرح هادی مهمترین مشکل روستاهای چاروسا است و بنیاد مسکن به عنوان متولی عمران و آبادانی با اجرای طرح هادی در روستاها به توسعه روستاها کمک کند.

بخشدار چاروسا با بیان اینکه با تزریق قطره چکانی به پروژه های روستایی کاری انجام نمی شود اظهار کرد: تزریق قطره چکانی عامل تاخیر در پیشرفت پروژها است و بسیاری از پروژه در چاروسا به صورت نصف نیمه رها شده و به دلیل عدم تخصیص ها پروژه ای در بخش فعال نیست.

وی در ادامه به رانش زمین در بعضی روستا اشاره کرد وگفت: روستای دارگنجی به صورت وحشتناکی رانش کرده و روستای آبله در معرض رانش است و بنیاد مسکن به عنوان متولی عمران و آبادانی روستاها باید برای رفع مشکلات این روستاها اقدامات فوری اتخاذ کند.

در ادامه این جلسه هر کدام از دهیاران مشکلات روستاهای مربوطه را بیان کردند.

دهیاران در این جلسه از عدم اجرای طرح هادی و غیرفعال بودن پروژه های عمرانی در بخش انتقاد کردند و خواستار پیگیری جهت تخصیص اعتبار شدند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه در این جلسه ضمن تشکر از دعوت بخشدار گفت: بخشدار چاروسا در مدت کوتاهی که تصدی بخشداری را به دست گرفت شبانه روز در حال پیگیری و مطالبات روستاها است و باید از این جوان انقلابی و دلسوز تشکر کرد.

آرام افزود: تمام روستاهای چاروسا را از نزدیک بازدید کردم و به مشکلات آشنا هستم و محرومیت وفقر این مردم را دیدم.

وی در مورد اجرای طرح هادی و پروژه های عمرانی گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی پیش بینی شده است و در بودجه سال گذشته اعتبار پیش بینی شد ولی متاسفانه هنوز تخصیصی داده نشد.

آرام با اذهان به اینکه عامل عدم اجرای طرح های هادی محقق نشدن تخصیص ها است گفت: ۲۵ درصد بودجه شهرستان را با چاروسا اختصاص دادیم چیزی نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال اما تاکنون وصول نشد ولی با پیگیری های که انجام شد در ماه آتی اعتباراتی را به پروژه های منطقه تزریق خواهیم کرد و در سال ۱۴۰۲ هم پیش بینی خواهیم کرد و اعتبارات چاروسا را نسبت به گذشته افزایش خواهیم داد.

وی به رانش زمین اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن پیگیری های زیادی انجام داد تا زمانی که مردم همکاری نکنند کاری انجام نمی شود بنیاد مسکن آمادگی کامل دارد و باید رایزنی های صورت گیرد تا مردم روستای دارگنجی جابجا شود طبق گفته کارشناس سوانح کشور باید این روستا جابجا شود و در زمینه اجرای طرح و ساخت و ساز این روستا آمادگی کامل داریم در مورد روستای آبله بازدیدهای صورت گرفت و در آینده تصمیماتی جهت پیشگیری و مقاوم سازی انجام خواهد شد.

در ادامه رئیس بنیاد مسکن از روستای شوتاور دیدار کرد.

آرام در حاشیه این بازدید گفت: در صورت همکاری و رفع معارضات محلی کار بازگشایی کوچه های شوتاور را انجام خواهیم داد.

وی افزود: این بازگشایی می تواند روستای شوتاور را به روستای زیبایی تبدیل کند و این امر محقق نمی شود جزء همراهی مردم ، بنیاد مسکن جهت بازگشایی و خدمات رسانی به شوتاور آمادگی کامل دارد.

بخشدار چاروسا در حاشیه این بازدید گفت : عامل اصلی عقب ماندگی اجرای طرح هادی و عمران آبادانی شوتاور، معارضات محلی است شوتاور روستای پرجمعیت بخش است و باید بزرگان این منطقه رایزنی کنند که رفع معارض صورت گیرد تا شوتاور از بن بست خارج شود.

در ادامه رئیس بنیاد مسکن از چند طرح روستایی در دهستان جاورده بازدید کرد.