افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
نمره استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ۳ شاخص مهم مالی/ایجاد یک امکان مهم برای سرمایه‌گذاری در استان(+جزئیات)
17 آوریل 2023 - 20:15
رسانه ها از پایه های مهم برای تحقق شعار سال هستند از آنجهت که در آگاهی و اطلاع رسانی، نظارت، ارتباط بخشی میان مردم و مسئولان و امید آفرینی برای تحول و توسعه نقش آفرینی می‌کنند
پ
پ

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رسانه ها، اظهار داشت:

رسانه ها از پایه های مهم برای تحقق شعار سال هستند از آنجهت که در آگاهی و اطلاع رسانی، نظارت، ارتباط بخشی میان مردم و مسئولان و امید آفرینی برای تحول و توسعه نقش آفرینی می‌کنند.

 

یکی از آسیب های جدی در کهگیلویه و بویراحمد مرتبط با کمبود اعتبارات به ویژه در حوزه عمرانی بود، خب در سالهای اخیر این چالش به خوبی شناسایی و با تلاش های استاندار اعتبارت خوبی به استان تزریق شد.

شریف پور به وضعیت تخصیص بودجه در استان اشاره کرد و گفت:

تخصیص اعتبارات استان در سال ۱۳۹۹ رقم ۴۷۷ میلیارد تومان بود این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۹۷۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۱۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او البته یک نکته مهم در خصوص تخصیص ها را هم اینطور بیان کرد:

در سال ۹۹ از اعتبارات تخصیص تنها ۲۲ درصد نقد بود اما در سال گذشته ۹۱۳ میلیارد از اعتبارت تخصیص نقد بود که رشد بی‌سابقه ای را نشان می‌دهد.

اعتبارات هزینه ای ما (اعتباراتی که تماماً نقد است) در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۹۹ رشد ۸۵ درصدی داشته است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ادامه داد:

در نرخ بیکاری، جایگاه ما از رتبه ۲۰ کشور در ۹۹ به ۱۴ در سال ۱۴۰۱ رسید و در همین سال نیز برای نخستین بار شاهد کاهش نرخ بیکاری استان به پایین تر از میانگین نرخ کشوری بودیم.

رشد درآمد ها:

در زمینه رشد درآمدها افزایش ۱۴۳ درصدی را در ۱۴۰۱ به نسبت ۱۳۹۹ تجربه کردیم.

درآمدهای استان در ۹۹ رقمی معادل ۵۳۵ میلیارد تومان بود که این عدد در مدت مشابه در ۱۴۰۱ به ۱۲۵۵ میلیارد تومان رسید.

در خصوص درآمدها این نکته مهم را بیان کنم که در سال ۹۹ بیش از ۹۰ درصد درآمدها مربوط به مالیات بود و تنها ۱۰ درصد سایر درآمدها اما در سال گذشته ۸۲ درصد درآمدها مالیاتی و ۱۸ درصد سایر بود.

به نسبت سال ۱۴۰۰ نیز درآمدها ۸۰ درصد رشد داشت ، درآمدهای مالیاتی نیز در همین مدت ۷۵ درصد رشد را تجربه کرد.

سایر درآمدها رشد بی سابقه ۳۳۶ درصدی را در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ داشت.

سایر درآمدها رشد بی سابقه ۳۳۶ درصدی را در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ داشت.

شریف پور در خصوص چرایی افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: افزایش درآمدها در این بخش به معنای فشار بر مردم نبود چرا که عمده درآمدها مرتبط با فرارهای مالیاتی و ظرفیت های جدید مالیاتی بوده است.

نمره به احمد زاده؛ استاندار بر اساس ۳ شاخص مهم مالی 

شریف پور گفت: در سه شاخص مالی جذب اعتبارات و افزایش تخصیص ها ، رشد درآمد ها و کاهش نرخ بیکاری وضعیت بسیار خوبی را در استان شاهدیم و این به پشتوانه تلاش های مستمر استاندار محقق شده است.

شریف پور به یک چالش مهم بانکی هم اشاره کرد و گفت: کمبود منابع مالی بانک های کهگیلویه و بویراحمد یک چالش جدی برای استان است، خوشبختانه در این موضوع نیز استاندار در حال رایزنی با بانک مرکزی و و وزارت اقتصاد است تا افزایش قابل توجه در اعتبارات عمرانی را در حوزه اعتبارات بانک ها نیز داشته باشیم.

مولد سازی یا فروش املاک مازاد دولت از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

شریف پور در این باره گفت:

در سال گذشته از محل مجوز فروش ۱۱ ملک، ۳۲ میلیارد تومان فروش املاک مازاد و واریز به خزانه داشتیم که از این رقم ۲۸ میلیارد تومان مربوط به جهاد کشاورزی استان است.

اعتبارت تبصره ۱۸:

اعتبارت تبصره ۱۸ (که عمدتاً پیرامون گسترش کسب و کارهایی با هدف اشتغال جوانان هستند) نیز ۴۰۰ میلیارد تومان سهم استان برای ۱۴۰۱ است که فرصت آنها تا زمانی که به حساب بانک ها واریز می‌شود، جلسات پیرامون این موضوع نیز شروع شده و در حال رایزنی هستیم.

تلاش های گسترده برای رونق سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد:

طاهر شریف پور در خصوص راهبردهای سرمایه گذاری در استان گفت:

قرار شد با همراهی استاندار یک راهبرد جدید در سرمایه گذاری داشته باشیم.

معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان در قالب معرفی به مراکز سرمایه گذاری، چاپ کتاب، شرکت در همایش های سرمایه گذاری در دست اقدام است.

ما سال قبل ۵۰ فرصت سرمایه گذاری را شناسایی کردیم، ۲۰ مورد از آنها پیش امکان سنجی شد و جهت انتشار آنها در سایت بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری اقدام شد.

اطلس سرمایه گذاری خبر مهم دیگر در حوزه حیاتی سرمایه گذاری بود، شریف پور در این باره گفت:

زیربنا و شالوده کار در اطلس سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده و به زودی از این امکان جدید رونمایی می‌کنیم.

شناسایی فرصت های جدید و نشست های مستمر با سازمان سرمایه گذاری اقداماتی بوده که انجام شده.

ما حتما همایش تخصصی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری به خارجی ها را خواهیم داشت البته با این پیش شرط که جامعه هدف ما آنهایی هستند که تجربه سرمایه گذاری در کشور را داشته اند ، دلیل ما هم این بود جامعه هدفی را انتخاب کنیم که بدانیم تمایل و علاقه برای کار در ایران دارند تا خدای ناکرده هدرروی منابع و وقت را در این زمینه نداشته باشیم.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...