افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
امام جمعه شهر سوق استفاده ازفضاهای مجازی علیرغم اینکه داری فرصت های فراوان است درصورت عدم مدیریت صحیح باعث بروز نتایج ناگوار وآسیب های متعدد بخصوص برای کودکان ونوجوانان خواهدشد
16 سپتامبر 2022 - 21:08
پیاده روی اربعین جنبشی که پس از گذشت ۱۴ قرن زمینه ساز و مسبب اتصال و تقریب قلب میلیون ها انسانی است که درس ایستادگی ، بصیرت ، مقاومت ، ایثار و ده‌ها و صدها درس اینچنینی را مشق کرده و تبلیغ می نماید و چشم های فراوانی را به تماشا و حیرت وادار می کند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ شهر سوق با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید ، خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به ابعاد جهانی پیاده روی اربعین حسینی اشاره وگفتند

پیاده روی اربعین جنبشی که پس از گذشت ۱۴ قرن زمینه ساز و مسبب اتصال و تقریب قلب میلیون ها انسانی است که درس ایستادگی ، بصیرت ، مقاومت ، ایثار و ده‌ها و صدها درس اینچنینی را مشق کرده و تبلیغ می نماید و چشم های فراوانی را به تماشا و حیرت وادار می کند.

امروز نیاز ضروری است که آثار سیاسی ،  فرهنگی ، اجتماعی این راهپیمایی عظیم مورد بررسی قرار گیرد تا تاثیر آن بر بازسازی و بازیابی هویت جهان اسلام مشخص شود.

برای این رخداد لازم است که اندیشمندان و محققان و اساتید حوزه و دانشگاه در مورد این پدیده تفکر و اندیشه کنند و راه ها و روش های تحلیل و تفکر در آن را هموار کنند. با تکیه بر حماسه عظیم پیاده روی اربعین می توان نوعی از رنسانس سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی را در دنیای اسلام و در نتیجه زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم کرد.

دو تا از ابعاد رخداد عظیم و جهانی اربعین را در جلسه قبل که حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی و همچنین رسانه بین المللی منحصر به فرد بود را خدمتتان مطرح کردیم. یکی دیگر از ابعاد عظیم این راهپیمایی الفت بین مومن این است که در این ایام شاهد بودیم که مومنین از اقصا نقاط جهان با مهرورزی و مساوات و ایثار و دلدادگی در کنار هم جمع شدند که همین جا جا دارد تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشیم از مردم فهیم ، بصیر و حسینی عراق که زمینه خدمت برای زائرین را فراهم کردند ؛ علیرغم همه سختی‌ها و رنج‌ها ، گرمای هوا و جمعیت زیاد زوار عاشقانه و کریمانه باز هم حماسه دیگری در خدمت رسانی به زائران حسینی خلق کردند.

یکی دیگر از ابعاد این راهپیمایی سازماندهی جهانی انصارالمهدی و تشکیل تمدن عظیم نوین اسلامی است.

یکی دیگر ابعاد عظیم این راهپیمایی دشمن شناسی و شناخت دشمنان اسلام ، دشمنان حق و یزیدیان زمان است ؛ در حقیقت حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و یک مانور عظیم بر علیه جریان شرک و کفر و جاهلیت مدرن و در واقع حرف این ماجرای بزرگ این است : حرب لمن حاربکم و عدو لمن عاداکم ، ما تا قیام قیامت با دشمنان شما در حال جنگ و نبرد هستیم.

اربعین طوفانی از معرفت ، عشق و همدلی جا نیست که تمام تلاش های دشمنان اسلام و انسان را بر باد خواهد داد. مهدی کیانی اصل به اقدام تعداد از خانوادها متوفی در برگزاری مشترک مراسمشان در شهر سوق اشاره وگفتند تقدیر و تشکر میکنیم از اقدام خوب خانواده هایی که دیروز همه مراسم را تجمیع کردند تا یک فرهنگ سازی بشود که واقعاً در قبرستان مردم اذیت می شدند ، بلندگو های و مداحی های همزمان با هم که بودند و واقعاً برای مردم اذیت کننده بود.

امام جمعه شهر سوق درباره برجام گفتنداروپایی ها با یک بیانیه نسبتاً تند سعی در مقصر سازی ایران کردند و آژانس هسته‌ای هم در اجلاس اخیر ش خواستار التزام ایران به تعهدات بود که این همان بازی نخ نما و همیشگی و سیاست موسوم به چماق و هویج یا تهدید و تطمیع است ولی غرب باید حسگرهای تحلیلی خود را تعمیر و بازسازی کند . مذاکره برای رفع تحریم اگرچه برای ایران مهم است اما اولویت ایران خنثی سازی تحریم و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. خطیب جمعه سوق به وضعیت استفاده از فضای مجازی اشاره وبیان نمودند

*استفاده از فضای مجازی علیرغم اینکه دارای فرصت های فراوانی است و باعث سهولت امور خواهد شد اما در صورت عدم مدیریت صحیح و رها ساختن آن باعث بروز نتایج ناگوار و آسیب های متعدد به خصوص برای کودکان و نوجوانان خواهد شد* که این آسیب ها عبارتند از : ۱. از دست دادن هویت اسلامی ایرانی ۲. قبح شکنی نسبت به ناهنجاری های اجتماعی

عدم مسئولیت پذیری ، اشاعه سستی و تنبلی ، تمایل به گوشه نشینی و انزوا ، از بین رفتن هدف و تبدیل شدن به سرگرمی ، ناتوانی در مدیریت زمان ، افزایش روحیه پرخاشگری و خشونت ، تزلزل اعتماد به نفس ، توسعه وسواس های فکری و عملی ، گسترش دروغ و بی اخلاقی و شایعه پراکنی و بی بندباری ، از هم پاشیدن خانواده ها ، طلاق عاطفی و … از پیامدهای نامطلوب فضای مجازی است.

خانواده ها باید در استفاده از فضای مجازی حساس باشند مدیران مدارس هم فرهنگ‌سازی استفاده مطلوب و درست از فضای مجازی و سواد رسانه ای را به دانش آموزان یاد بدهند.

 

خبر وگزارش :کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...