گروه : اجتماعی » اخبار » اخبار سراسری » استان خوزرستان » اقتصادی
ساعت : 9:09
شناسه : 23029
تاریخ : 16 جولای 2022
آغاز مرحله هفتم شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد آغاز مرحله هفتم شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند.

به گزارش  عصر زاگرس ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص شروع پیک هفتم کرونا  در استان هشدار داد و  گفت: مردم استان هشدار‌ها را جدی بگیرند و برای ایجاد ایمنی در برابر کرونا  و پیشگیری از ابتلا به  این بیماری هر چه سریع‌تر برای تکمیل واکسیناسیون  اقدام کنند.
دکتر محمد غلام نژاد افزود: هم اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۲ نفر مبتلای قطعی می‌باشند.
غلام نژاد با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در خصوص کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: از ۱۰۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر و رپید تست است حدود ۱۶ درصد موارد مثبت بودند.
دکتر غلام نژاد با بیان اینکه طی یک هفته اخیر روند ابتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد سیر صعودی داشته که حاکی از آغاز پیک هفتم در استان است، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد فوت ناشی از کرونا نداشتیم و همچنان آمار قربانیان کرونا در استان  هزار و ۱۳۲ نفر است.
وی با اشاره به تعداد بهبود یافتگان بیکاری کرونا در استان گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار ۷۰۷ نفر تاکنون بهبود یافته گزارش شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر تسریع در تزریق واکسن گرونا و تکمیل واکسیناسیون افزود: همه مراکز، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت استان آماده واکسیناسیون هستند و مردم استان برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.
دکتر غلام نژاد اضافه کرد: افرادی که شش ماه از تزریق دوز سوم آن‌ها گذشته است، برای دریافت دُز چهارم خود نیز به پایگاه‌ها و مراکز بهداشت مراجعه کنند.