افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
19 ژوئن 2022 - 15:56
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوی فعالیت واحدهایی غیرمجاز شن و ماسه گرفته می‌شود.
پ
پ

کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای فنی با انتقاد از کیفیت پایین مصالح ساختمانی به خصوص شن و ماسه گفت: کیفیت نامناسب شن و ماسه به زیرساخت‌های عمرانی و ساخت‌ و سازهای مسکونی ضربه وارد کرده و از عملکرد دستگاه‌های متولی در این زمینه رضایت نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکسالی است که به استاندارد‌سازی مصالح ساختمانی ورود کرده‌ایم گفت: پروژه‌ای از جوخانه به طرف طسوج شهرستان چرام در حال اجرا است اما تمام پل‌هایی که احداث شده غیراستاندارد و آسفالت متلاشی شده که دستور تخریب یکی دو پل صادر شد یا در پروژه‌ای از چاسخار به سمت آرند مصالحی که برای پروژه آورده شده کیفیت پایینی دارد و تغییرات دمایی باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی بپذیرند در نظارت کوتاهی کرده‌اند، گفت: متاسفانه شن و ماسه در استان به یک کالای تجاری تبدیل شده و قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته اما کیفیت مصالح ارتقاء پیدا نکرده است.

حاجی‌زاده بر ایجاد آزمایشگاه مادر برای کنترل کیفیت شن و ماسه تاکید کرد و گفت: اگر امکانات لازم در آزمایشگاه مکانیک خاک وجود دارد به عنوان آزمایشگاه مادر از ظرفیت آن استفاده و کیفیت مصالح بررسی شود در غیر اینصورت سازمان نظام مهندسی آزمایشگاه جدیدی ایجاد کند.

وی با اشاره به آمار ۱۵ واحد شن و ماسه که به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند، گفت: صنعت و معدن ماهیانه از واحدهای شن و ماسه بازدید و جلوی فعالیت واحدهایی که فاقد مجوز هستند را بگیرد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و حوزه قضایی به موضوع واحدهای شن و ماسه فاقد مجوز ورود کنند، افزود: اداره‌کل استاندارد هر سه ماه یکبار از مصالح تولیدی آزمایش و نتیجه را ارائه دهد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دلیلی ندارد وقتی قیمت مصالح افزایش یافته کیفیت آن پایین باشد خطاب به دستگاه‌های زیرساختی گفت: دستگاه‌‌های زیرساختی مجاز هستند آب، برق و گاز واحد‌های شن و ماسه که فعالیت آن از سوی سازمان صمت غیرقانونی اعلام می‌شود را قطع کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ادامه فعالیت چنین واحدهایی اجحاف در حق سایر واحدهایی است که به قانون تمکین کرده‌اند، گفت: واحدهایی که تخلف کرده، کیفیت را رعایت نمی‌کنند، آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ندارند و محلی به حرف شورای فنی، اداره استاندارد و سازمان صمت نمی‌دهند با چند هزار تومان جریمه اصلاح نمی‌شوند اگر اصلاح‌پذیر بودند سال‌های گذشته اصلاح می‌شدند بنابراین انشعابات این واحدها قطع شود.

وی ادامه فعالیت‌های واحدهای غیرمجاز را ضرر به تولید دانست و عنوان کرد: سوالی که مطرح است اینکه چگونه به چنین واحدهایی مجوز آب، برق و گاز داده‌ شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در جلسه آینده اسامی واحدهایی که غیر مجاز فعالیت می‌کنند مطرح شود، گفت: نهضت جدی در بحث کیفیت در استان آغاز شده و با تشکیل کمیته نظارت ساختمان در حال شناسایی ساختمان‌های غیراستاندارد هستیم لذا در موضوع شن و ماسه هم چنین کمیته‌‌ای تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مصالح بی‌کیفیت در استان تولید و بعد از آنکه در پروژه به کار رفت بخواهیم جلوی آن را بگیریم گفت: از همه متولیان درخواست دارم با تمام توان و بدون تعصب بر کیفیت شن و ماسه نظارت داشته باشند.

در ادامه جلسه شورای فنی در خصوص ادامه همکاری با پیمانکار پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب روستایی تنگ سرخ، تصفیه خانه اضطراری یاسوج و پروژه آسفالت روستایی شهرستان لنده، قیام، کتج و دوک تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...