افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6241 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل امام جمعه این شهر در مسجد جامع صاحب الزمان میعادگاه عاشقان الله اقامه گردید خطیب جمعه این هفته به افول آمریکا مهمترین شاخصه نظام جدید جهانی پرداختند وبیان داشت آمارها نشان می‌دهد که افول قدرت اقتصادی آمریکا شروع شده است . در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است ؛ بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز اندکی بیشتر است و امیدی برای کاهش آن وجود ندارد . خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی پنجاه سال اخیر رسیده است و حتی تبعات جنگ اوکراین نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد.

مهدی کیانی اصل به سالروز تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام در ۸ شوال اشاره وگفتند

فاجعه ۸ شوال ، محصول جنایت وهابیت ، خیانت بهائیت و پهلوی اول بود.اکنون با گذر یک قرن از این واقعه تلخ ، هنوز مصیبت آنها در دل ها سنگینی می کند و الحق ، هشتم شوال روز مصیبت و عزای جهان اسلام و امت اسلامی است.

ایشان به درگذشت فرهیخته جبهه فرهنگی انقلاب نادر طالب زاده اشاره وگفتند مهمترین ویژگی مرحوم طالب زاده ، فهم عمیق از انقلاب اسلامی بود . دبیری کنفرانس بین المللی افق نو ، دبیری جشنواره فیلم عمار ، موثر بودن در تاسیس شبکه تلویزیونی افق ، نشان دهنده خستگی ناپذیر او در این مسیر مقدس بود.

امثال طالب زاده ها ، نماد از خودآگاهی اندیشه انقلاب اسلامی هستند ؛ چرا که می‌دانند انقلاب اسلامی ظاهری باطنی دارد و مهم تر از انقلاب بیرونی انقلاب انفسی و درونی است.

امام جمعه شهر سوق به جریان عقب نشینی عربستان در برابر ایران پرداختند که چرا عربستان حاضر به عقب نشینی در برابر ایران شد؟

بن سلمان پس از ۶ سال تلاش برای تصویر سازی از خود به عنوان رهبری قدرتمند ، اکنون به بن بست رسیده است . شکست سیاست‌های منطقه‌ای او ، نه تنها وی را منزوی کرد بلکه سبب کاهش اعتماد به نفس او هم شده است و این شکست های داخلی و منطقه ای او را در تنگنائی قرار داده چه راهی جز مذاکره با ایران ندارد.

مهدی کیانی همچون هفته های گذشته بیان داشت گرانی های افسار گسیخته ، کارهای خوب و اقدامات ارزشمند دولت را زیره سلطه خودش قرار داده است ؛ در هشت ماه گذشته ، حضور و گفتگوی دولت با مردم ، تسریع در واردات واکسن ، مهار اوج گیری کرونا ، پرداخت حقوق و مزایا بدون تاخیر ، تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و تجارت با همسایگان ، افزایش صادرات نفت ، پرداخت بدهی های دولت قبل ، عدم استقراض از بانک مرکزی و دور زدن تحریم ها ، اقدامات ارزشمندی بود که انجام دادند اما متاسفانه این گرانی‌های افسارگسیخته و بعضاً افزایش ۱۰۰ درصدی اقلام خوراکی ، این اقدامات را زیر سلطه خود قرار داده و مردم را نسبت به دولت ناامید کرده است ؛ این گرانی های افسار گسیخته ، توطئه ای هست که مردم را ناامید کند ، به مردم اعلام کنید و اگر هم توطئه ای نیست و عدم نظارتها است ، باید نظارت‌ها را تقویت کنید.

سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات فوری و معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد ، مردم به کمک دولت خواهد آمد و البته انتظارات مردم از دولت انقلابی و جهادی بسیار بالاتر است و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پر فراز و نشیب هستند.

در پایان خطبه های این هفته همچون هفته های گذشته اینبار یاد یکی دیگر از شهدای شهر سوق گرامی داشته شد

شهید سید محمد حامی پور در سال ۱۳۳۳/۰۲/۰۶ در خانواده‌ای مذهبی در شهر سوق به دنیا آمد دلیل این ادعا که خانواده‌ای مذهبی بودند این بود که هر سه پسر خانواده در جنگ حضور فعال داشتند.

از خصوصیات ایشان : کمک کردن به افراد و باری از دوش مردم برداشتن بود ؛ بار از دوش افراد ضعیف و مسن و زنان بر می داشت ، بسیار اهل بذل و بخشش بود ، بسیار صبور و غیرتی بود.

وقتی که خبر شهادتشان را به مادرش دادند ، گفت : امامزاده شاهزاده یوسف سه چراغی نشان دادند که یکی سوسو می کرد ؛ اولی پسرش که شهید شد ، دومی برادرش که شهید شد ( شهید سعادتی فر ) و سومی برادر زاده دیگرش بود که به اسارت رفت و این همان تعبیر سه چراغ سوسو بود.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  1. یکی از کارهای خوب وارزشمند دولت وراجی امثال تنه

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...