افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
طلسم چند ساله شکسته می‌شود/چراغ سبز وزیر بهداشت برای تاسیس دانشکده پرستاری در شهر دهدشت/ دستور فوری عین‌اللهی برای عملیاتی‌شدن پروژه توسعه و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره)
27 آوریل 2022 - 9:20
با تلاش و پیگیری‌های مجدانه و مستمر موحد ؛ نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از موافقت وزارت بهداشت برای احداث دانشکده پرستاری در شهر دهدشت خبر داد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان وزارت بهداشت با بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار‌و‌گفت‌و‌گو کرد.

موحد پس از این دیدار و طی نامه‌هایی مطالبات حوزه انتخابیه خود در حوزه بهداشت و درمان را پیگیری کرد.

وی در نخستین نامه خود خطاب به وزیر بهداشت با اشاره به فرسودگی سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت و اینکه در آستانه فصل گرما قرار داریم ، اظهار داشت: باتوجه به بررسی و انجام برآوردهای فنی تاکنون مبلغ مورد نیاز این امر مهم به صورت کامل تخصیص نیافته است و انتظار می‌رود نسبت به تسریع در خصوص واریز این مبلغ دستورات لازم و فوری صادر شود.

وزیر بهداشت نیز در پاسخ به خواسته و مطالبه عمومی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ خطاب به بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع خود خواستار بررسی و مساعدت لازم و فوری در این خصوص شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در نامه دوم خود با اشاره به مذاکره حضوری و نیاز مبرم و شرایط خاص شبکه بهداشت‌و‌درمان بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت، بیان کرد: می‌طلبد دستور ویژه و عاجل در خصوص تامین دو دستگاه آمبولانس جهت خدمات‌رسانی به شهرستان کهگیلویه و تامین و تجهیز بیمارستان امام‌خمینی(ره) به تعداد ده تخت زایمان فول الکتریکال مدل LDR، صادر شود.

موحد، تصریح کرد: بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهر دهدشت باوجود آنکه همزمان به 4 شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و نیز بخش‌های بزرگ دیشموک، چاروسا، سرفاریاب و سوق خدمات‌رسانی می‌کند نیازمند نگاه ویژه مقام عالی وزارت بهداشت است.

عین اللهی وزیر بهداشت در پاسخ به نامه دوم موحد، جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور را خطاب قرار داد و عنوان کرد: جهت بررسی و مساعدت، اقدام لازم انجام شود.

وی در نامه سوم خود خطاب به وزیر بهداشت با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت که 4 شهرستان حوزه انتخابیه را در زمینه درمان پوشش می‌دهد، گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان و بازدیدهای متعدد کارشناسان حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی، سرانجام تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارت خانه برای عملیاتی شدن این مهم منعقد شد.

موحد با تاکید به اهمیت موضوع و نگاه ویژه دولت مردمی به مناطق کمتر توسعه‌یافته، افزود: باتوجه به حضور ریاست جمهور و هیئت‌دولت در استان در نهایت پروژه توسعه بیمارستان امام‌خمینی (ره) به عنوان یکی از مصوبات سفر به وزارتخانه‌های مذکور و دستگاه‌های مربوطه (سازمان تامین اجتماعی، معاونت پشتیبانی و توسعه وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی) ابلاغ شد.

وی در ادامه، گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر و مستمر از آن وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی جهت اجرایی‌شدن این مصوبه که موجب خوشحالی خارج از وصف مردم منطقه شده بود اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است و این مصوبه بر زمین مانده است.

موحد در بخش دیگری از این نامه، بیان کرد: می‌طلبد برای پیشگیری از دلسردی مردم و باتوجه به انجام همه تشریفات اداری، دستور فرمائید هرچه سریعتر و با قید فوریت نسبت به اجرای مصوبه سفر دولت و آغاز فرآیند عملیات اجرایی توسعه این بیمارستان اقدام شود.

وزیر بهداشت نیز در پاسخ به این نامه خطاب به بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع خود خواستار بررسی و مساعدت لازم و فوری در این خصوص شد.

موحد در آخرین نامه خود باتوجه به وجود ظرفیت و بنیه علمی و علاقمندی جمع زیادی از جوانان در منطقه به تحصیل در حوزه پرستاری خواستار تاسیس دانشکده پرستاری در شهر دهدشت شد.

وزیر بهداشت خطاب به ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی‌و‌تخصصی، گفت:با نظر موافق دستور فرمائید اقدام لازم معمول و نتیجه را در اسرع وقت به این حوزه اعلام کنید.

گفتنی است وزیر بهداشت در خصوص تسریع پروژه‌های احداث بیمارستان‌های لنده و چرام و تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان لیکک به رحیمی معاون توسعه و پشتیبانی خود نیز دستورات لازم را صادر کرد.

لازم به ذکر است با هماهنگی حجت‌الاسلام موحد، مرادیان معاون توسعه مدیریت‌و‌منابع دانشگاه پزشکی نیز برای ارائه پاره ای توضیحات و گزارشات در این جلسه حضور پیدا کرد .

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...