افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
نماز جمعه این هفته در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
28 ژانویه 2022 - 17:55
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهر های مختلف و همچنین راهپیمایی در دفاع از مردم مظلوم یمن برگزار شد.
پ
پ

امام جمعه یاسوج: انقلاب اسلامی دستاوردهای متعدد در عرصه های داخلی و بین المللی دارد 

به گزارش عصرزاگرس، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و تبریک آن، گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای متعدد در هر ۲ عرصه داخلی و بین المللی دارد که باید بیش از پیش برای قشرهای مختلف مردم از جمله نسل نوجوان و جوان تشریح شود.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار داشت: امروزه حکومت در دست ملت ایران است و این یک افتخار مهم محسوب می شود حال آنکه در دوران رژیم منحوس پهلوی کشور مستعمره بیگانگان بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم اینک به یک الگو برای کشورهای مختلف دنیا در زمینه مقابله با  استکبار جهانی تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به ۱۴ بهمن ماه آغاز ماه رجب، بیان کرد: این ماه بر اساس روایات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مسلمانان در حد توان از فضائل معنوی آن بهره مند شوند.

آیت الله حسینی عنوان کرد: آل سعود و امارات با حمایت آمریکای جنایتکار در حال ارتکاب انواع جنایت های ضدبشری علیه ملت مظلوم یمن هستند.

وی ابراز داشت: مجامع بین المللی در مقابل این جنایت های وحشیانه سکوت کرده و هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند حال آنکه خود را مدعی طرفداری از حقوق بشر معرفی می کنند.

 امام جمعه یاسوج: انقلاب اسلامی دستاوردهای متعدد در عرصه های داخلی و بین المللی دارد 

نمازگزاران و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز (جمعه) پس از اقدامه نماز جمعه و همزمان با سراسر کشور در حمایت از ملت مظلوم و مقاوم یمن تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر استکبار»، «آل سعود شرمت باد آمریکا ننگت باد»، «سلام ما بر یمن قهرمان ملت صبر و ملت جاودان» و «ملت ما دارد به لب این سخن درود ما درود ما بر یمن» سردادند.


امام جمعه دهدشت: مدیران کهگیلویه دستاوردهای انقلاب را به مردم بگویند

امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت تبیین دستاورد‌های انقلاب را ضرورت خواند و گفت: مخصوصا در دهه فجر در مقابله با اعتمادزدایی که دشمن بوجود آورده و اندیشه و باور‌ها را مورد مخاطره انداخته و در صدد آشوب و فتنه است وظیفه همه ما جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر افزود: رهبر انقلاب فرمودند هیئت یک واحد اجتماعی است هیئت از مسائل صرف سینه‌زنی و عزاداری بیرون بیایند مسئله پاسخگویی به شبهات، گفتمان دینی و تبیین مسائل اجتماعی مردم باید مورد نظر هیئت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در زندگی اهل بیت می‌بینیم خیلی از اهل بیت علیهم السلام با شمشیر مبارزه نکردند بلکه تبیین داشتند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه به رغم همه هجمه‌ها و توطئه‌ها انقلاب شکوهمند اسلامی به اینجا رسیده است، گفت: این را باید دقت کنیم مهمترین مسئله در رابطه با جهاد تبیین دهه فجر است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر گفت: امروز جامعه ما را برخی مسائل درگیر کرده است اعتمادها، اتحاد‌ها و باور‌های مردم ضروری و مهم است دشمن روش‌های گوناگونی را برای رسیده به اهداف شوم خود عملیاتی می‌کند؛ چین هراسی و روس‌هراسی می‌کنند تا بر جنایات امریکا سرپوش بگذارند و مشکلات را می‌گویند تا افتخارات انقلاب دیده نشوند.

امام جمعه دهدشت با تأکید بر تشریح دستاورد‌های انقلاب از سوی مدیران و مسئولان کهگیلویه گفت: باید حقایق را با سخنی مورد اعتماد همراه با بکارگیری اخلاق بیان کنیم و هر مسئول و هر نهادی مکلف است دستاورد‌های حوزه کاری خود را به مردم بگوید.

امام جمعه سی سخت؛ دشمن همیشه هست، مواظب باشیم/جاده های ارتباطی شهرستان دنا استاندارد نیست

امام جمعه سی سخت در خصوص هک شدن شبکه‌های ملی و همچنین جایگا‌های سوخت گفت: این یعنی دشمن همیشه هست و خواهد بود و این ماییم که باید همیشه پیشگیری کنیم و مواظب باشیم و مردم جریان حق و باطل را خوب می‌دانند و همیشه منافقین کور دل را نهی کرده اند.

حجت الاسلام مصباح نژاد در خصوص استاندارد نبودن جاده‌های ارتباطی شهرستان دنا گفت: به دلیل غیر استاندارد بودن جاده‌های ارتباطی ۴ خانواده داغدار شدند که این موضوع بسیار ناراحت کننده است و از مسئولین میخواهیم این جاده‌ها را استاندارد کنند که این همه مشکل به وجود نیاید.


امام جمعه قلعه رئیسی: تنها امیدواری دشمن به جنگ رسانه ای است

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: امت ما در یک لحظه تاریخی و حساسی هستیم مطالبه نائب امام زمان از امت جهاد تبیین است و مهمترین گام در جهاد تبیین فهم دقیق تبیین و جهاد تبیین و ابعاد آن به عنوان مقدمه برای اقدام عملی در میدان است و اینکه چرا رهبر حکیم و عالی قدر انقلاب این همه تاکید بر جهاد تبیین دارند باید گفت انقلاب اسلامی موجودیت استکبار را به خطر انداخته و انواع شکست های راهبردی را در میادین مختلف سیاسی ،فرهنگی، اقتصادی،امنیتی،و نظامی را بر آنها تحمیل کرد و لذا تمام تمرکز دشمن در جنگ نرم و عملیات تحریف و روایت های ناقص و جعلی با ابزار رسانه است و تمام ظرفیت هایش را به خدمت رسانه آورده است و تنها امیدواری دشمن در جنگ رسانه ای است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه امروز انقلاب و نظام اسلامی در محاصره رسانه ای و شبهات قرار دارد تصریح کرد:
مع الاسف جبهه ارزشی و نهاد های فرهنگی و تربیتی و انقلابی در دفاع از انقلاب اسلامی دچار ضعف در تبلیغ و رسانه هستند و حتی نتوانستند شرایط جنگ کنونی را روایت کنند و این شرایط را به مردم منتقل کنند و فشار های اقتصادی برخی ناکارآمدی های داخلی و عدم نظارت ها شرایط تبیین را در جامعه سخت و پیچیده کرده است و تبیین در چنین شرایطی به مهارت و کارآمدی و هنرمندی نیاز دارد که متأسفانه در این عرصه هم ضعف داریم تبیین ما آسیب هایی دارد بیان هنرمندانه و خلاقانه دستاورد های انقلاب و موفقیت ها و داشته ها را نداریم و از موفقیت های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی غافل شدیم .

وی افزود  نباید به تبیین نگاه عمومی و سطحی داشته باشیم بلکه باید عملیات گفتمانی و ترویجی و تبلیغی و رسانه ای و فرهنگی حاکم شود و نهاد های فرهنگی ،بسیج و سپاه ،حوزه های علمیه و مساجد برای جهاد تبیین نیرو ،سرباز و فرمانده تربیت کنند و دشمن هدفش از عملیات روانی عملیات میدانی است و هدف از این همه سیاه نمایی و نفرت پراکنی و یاس آفرینی ها ،تشویش ها ،اعتماد زدایی ها علاوه بر نشانه گرفتن اندیشه و باور مردم به دنبال آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی هستند و متحیرم از نهاد های امنیتی و انقلابی که کسانی دارند در فضای مجازی و گروه ها بر علیه انقلاب ،نظام ،و آرمانها و ارزشها و امام و شهیدان و ولایت و اصول انقلاب این همه قداست زدایی و توهین و تحریف و سخنگوی بی بی سی خبیث و صدای شیطان بزرگ آمریکا هستند برخوردی نمی شود؟!

صلواتی تاکید کرد: دشمن به دنبال کم کردن حساسیت مردم نسبت به آرمانها و ارزشها و انقلاب و اصول انقلاب مثل اصل حاکمیت دین ،اصل حاکمیت جمهوری اسلامی و اصلاََ انقلاب ما برای این بود که جامعه با نقشه ی دین زندگی کنند امروز دشمن این را تضعیف می کند و عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر و مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مستضعفان اینها جزء اصول انقلاب هستند دشمن در اینها خدشه ایجاد میکند و آنها را تضعیف میکند .

وی عنوان کرد: منظور رهبر معظم انقلاب در مرحله‌ اول تبیین و روشنگری پیرامون آرمانها و اصول انقلاب است وهر کس در جهت تضعیف دین و باور های دینی و اصول انقلاب  نظام و باور های امام و شهیدان اقدام کند او عمله و نیروی دشمن است و باید در مقابل او ایستاد و تردید افکنی و شبهه افکنی ستون فقرات فرهنگی دشمن است هر کس این کار را انجام دهد به دشمن کمک می کند و باید در مقابل او ایستاد حقیقتاََ خانواده معظم شهدا دلسوزان انقلاب و نظام و  بچه های مظلوم انقلابی از بعضی از حراست های بی خاصیت و سهل انگار و نهاد ها بی توجه گله مند هستند دل خونی دارند نگذارید این همه خون دل بخورند کسی که ملزومات اولیه شرع را رعایت نمی کند چطور میخواهد در اداره و نهاد پاسدار احکام اسلام و آرمانها و نظام و انقلاب و شهیدان و ولایت باشد؟

امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: وقتی در فضای مجازی با هنرمندی شیطانی از ساحت مقدس خانواده و احکام دین برای گدایی فالوور قداست زدایی می کنند برخورد نمی شود و کما کان با پررویی وطلبکاری به اعمال هنجارشکنشان ادامه می دهند معلوم است ارزشها و باور ها سست می شود و وقتی بعضی حراست های سهل انگار و بی خاصیت و نهاد های امنیتی و انقلابی بی توجه به این مسائل و نهاد های فرهنگی ناکارآمد و عناصر و متصدیان فرهنگی که هیچ سنخیتی با مسائل و جنس فرهنگ نداشته باشند و فاقد گفتمان سازی و ایده پردازی و طرح خلاقانه حاکم شوند و مردم واجب الهی امر به معروف ونهی از منکر را ترک کنند پیامد آن سگ گردانی در کف خیابان ها و روستاها بی توجه به شعائر دینی و رونق مجالس حرام بدحجابی، بی غیرتی، رسومات غلط تیراندازی و خوانندگی و سایر بدعت ها در مراسم ختم و کشف حجاب در تالار ها و مناطق گردشگری سست شدن باور های دینی و تحریف حقایق انقلاب و نظام و خون به دل شدن بچه های انقلابیست.

صلواتی یادآور شد: همگان بدانند یک عده ای از شیطان گرفته تا پیاده نظام دشمن در جبهه ی شیطان به صورت هماهنگ و هنرمند و با تخصص های فوق العاده به دنبال این هستند که مردم از نظام جمهوری اسلامی رویگردان شوند
جوانان را نسبت به انقلاب و نظام و ارزشهای آن رویگردان کنند و امروز مطالبه مسلم امام زمان از ما این است که در مقابل این حساسیت زدایی باید بایستیم لذا خانواده معظم شهیدان، معلمان و فرهنگیان،بسیجیان،علما و روحانیت،حوزه های علمیه،بچه هیئتی ها هر کس با قلمش ،بیانش،با فعالیت های گوناگونش در فضای مجازی به ندای نائب امام زمان لبیک بگوید و نهاد های امنیتی و فرهنگی هم نگذارید اهداف دشمن محقق شود و به رسالت و وظیفه خود عمل کنید و ما در این استان از پلیس فتا انتظار بیشتری داریم شما سربازان و مجاهدان جنگ نرم هستید به یاری انقلاب ونظام و ارزشها بیایید و جلوی این هنجار شکنان را بگیرید.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: یک حرکت امید بخش و آرامش بخش به عنوان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی دادگستری استان در مناطق مختلف استان جهت صیانت از فرهنگ مردم استان و مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت و به جهت حفظ امنیت و حراست از حریم مردم انجام دادند ضمن اینکه درخواست میکنیم این حرکت ادامه داشته باشد صمیمانه از رئیس کل دادگستری استان و دادستان محترم و قضات محترم تقدیر و تشکر میکنم و مطالبه مردم این است که با کسانی که با امنیت مردم بازی میکنند و از مردم سلب آرامش میکنند و چهره مردم استان را مخدوش میکنند محکم و قاطع برخورد نمایید .

خطیب جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت فرمودند هیئت کانون جهاد فی سبیل الله، جهاد در راه مکتب اهل بیت و امام حسین  و شهادت است و نهاد ائمه جهاد تبیین بود و هیئت هم محل تبیین است سازمان تبلیغات که مسئول هیئات مذهبی می باشد باید اسباب و زمینه تشکیل این هیئت ها را فراهم کند .

وی گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم آنچه چالش امیرالمومنین و امام حسن(ع) بود و باعث شکست جریان حق شد ضعف در باورها و تشخیص ها و اراده ها و اعتماد ها و امیدها و اتحاد ها بود جریان امیرالمومنین در میدان مبارزه با ناکسین و قاسطین و مارقین هیچ گاه ضعیف نبود اما وقتی دستگاه فریب و اغوای معاویه ها و عمروعاص ها و اشعث ها و طلحه ها و زبیرها فعال می شود ودر باورها و تشخیص ها و اراده ها و اعتمادها و امیدها خلل ایجاد می کند شکست در جبهه امیرالمومنین نمایان می شود یک چنین جامعه ای با یک چنین شرایطی به آدم های اهل فهم و برخوردار از درک و اهل بیان و روشنگر نیاز دارد و نقش آنان از شمشیر و نیزهاو تحریم ها و موشک ها مهم تر است و این جامعه عمار می خواهد و نقش عمار تبیینی و روشنگری است از نقش مالک مهم تر است امروز هم جریان رهبر معظم انقلاب عمار می خواهد.

صلواتی تصریح کرد: امروز عملیات جریان تحریف بزک کردن پهلوی خبیث است دشمن چهره خبیث ترین و سیاه این حاکم تاریخ را به شکلی آرایش می کند که مردم نفهمند با این انقلاب چه کردند!

وی افزود: نماز جمعه این هفته به یاد شهید محمد بشارتی فر از روستای قلعه جلو  برگزار می‌شود شهیدی که معلمانش او را به خوش اخلاقی و خوش رفتاری و خوش سخن و بیان و درسخوان و باهوش معرفی می نمایند اهل خیر رساندن به همه بود در کربلای ۵ بعد از عبور از دریاچه ماهی همراه با همرزمانش عبور  کردند در حال وضو گرفتن برای نماز ظهر عصر بود که با خمپاره ۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه رجب هستیم این  ماه توجه ،دعا، نماز، توسل، ماه ذخیره سازی معنوی ،بهار عبادت و تضرع و توسل الی الله است ادامه داد:
صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به محضر ملت شریف و همه ورزشکاران و ورزش دوستان تبریک و تهنیت عرض می کنم.


امام جمعه گچساران: کهگیلویه وبویراحمد بهره چندانی از سدهای کوثر و مارون نبرده است

امام جمعه گچساران گفت: سد کوثر و‌مارون به اسم کهگیلویه وبویراحمد می باشد ولی بهره چندانی از این سدها نبردیم.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:ایام دهه مبارک فجر انقلاب را داریم و خدا را هزاران بار شاکریم که گرچه خورشید ولایت پشت ابر است وچشمان‌ما توانایی و لیاقت رویت ندارند اما خلفای به حقی را برای پیمودن این مسیر قرار دادند،که درادامه با رهبری امام راحل ملت ایران اسلامی را از حقارت و بردگی نجات دادند و امروز ملت ایران اسلامی با داشتن استقلال،عزتمند و مقتدر است.

وی بیان کرد:این دهه فجر، ایام بسیار بزرگی دارد که لازم است گرامی داشته شود،اگرچه مکتب انقلاب اسلامی باید به نسل جوان و نوجوان کشورمان نیز تبیین شود هرچند معتقدیم مشکلاتی در کشورمان وجود دارد اما قابل مقایسه با دوران حکومت پهلوی نیست.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: امام راحل که آمدند شرق و غرب عالم نیز متحول شد، امروز رئیس جمهور روسیه وقتی وارد تهران می شود بدون توجه به تشریفات خاص به دیدار مقام معظم رهبری می روند.این نظام پناهگاه و مولایی دارد بنام مهدی صاحب الزمان(عج) و تلاش کنیم که مسئولین مشکلات مردم را به بهترین شکل ممکن مرتفع کنند.

حجت الاسلام حجازی گفت:۱۲بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی است،که این روز بزرگ نیز ازسوی متولیان امر به بهترین شکل تبیین شود،اما دربحث مذاکرات وین باید گفت اگر موضوعی را بارها تجربه کنیم، نتیجه نیز ندامت می شود و توصیه می کنیم به مذاکرکنندگان که توجه داشته باشند گاهی اوقات چون برخی بزرگان کاملا خودسازی کرده اند و حقایق را می بینند و مقام معظم رهبری گاهی اوقات نکاتی می فرمایند .

وی عنوان کرد: درحالی که برخی افرادمتاسفاته توجهی نمی کنند و نمی دانندکه چه خبر است، چندین بار بحث مذاکرات و ده ها جلسه نیز گرفته شد اما به این دلیل که به دستورات رهبری توجه نشد نتیجه مطلوب هم گرفته نشد چرا که متولیان امر نباید خودسر کار کنند و مرتبط مطیع محض فرمایشات رهبری باشند.

وی ادامه داد: :نکته بعد نیزحملات وحشیانه استکبار و سعودی ها به یمن است،این روزها مردم مظلوم یمن زیر باران موشک های دشمنان له می شوند درحالی که جهان همچنان خواب است و لازم است مجددا به دنیا اعلام کنیم که ما طرفدار مظلوم هستیم که به چه دلیل این مردم زیر بمباران نظام سلطه به خاک و خون کشیده می شوندو امروز هم به حمایت از مردم مظلوم یمن راهپیمایی خواهیم کرد.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد:۱۴بهمن ما اول ماه رجب است که میلاد امام محمد باقرعلیه السلام را تبریک می گوییم، لیله الرغائب اولین جمعه ماه رجب است که باید این روز بزرگ پاس داشته باشد چرا که رحمت خداوند دراین ماه نهفته است.

حجت الاسلام حجازی اضافه کرد:دربحث شیطنت منافقین نیز صدا و سیمای ما بایدخیلی حواس جمع ترباشد و ریزبین تر ودقت بیشتری داشته باشند و نکته بعد توصیه نماینده ولی فقیه دراستان در خصوص دو سد دراطراف خودمان است، سد کوثر و سدمارون که اسمش برای استان ماست اما بهره چندانی از این سدها هم نبردیم ، هرچند از بخشی از این سدها نیز منتفع می شویم اما ناراضی هستیم و حتی باید ازسد چم شیر نیز بهره ای برای این شهرستان داشته باشیم.

وی گفت:ازالان به سد چم شیر توجه شود و به کوثر هم بیشترتوجه بشود،اما سدآبریز قرار بوداجرا شود که بعد بهانه ها آوردند که ممکن است اب سد مارون هم کمترشود بنابراین نماینده ولی فقیه تاکید داشتند که سدآبریز باید اجرا شود واجازه نمی دهیم که سد آبریز دراستان تعطیل شود که اگر اجرا نشود مشکلات دیگری بوجود خواهد آمد و آقای استاندار نیز دراین خصوص قرص و محکم بایستند.


امام جمعه سوق: خدمات نظام برای جوانان و نوجوانان بیان شود

امام جمعه شهر سوق در جمع نمازگزاران به صله ارحام اشاره کرد و گفت: اسلام تحکیم پیوند‌های خویشاوندی و استحکام روابط خانوادگی را به شدت مورد تأکید و توجه قرار داده و صله رحم و رسیدگی به بستگان را به عنوان یک ارزش الهی واجب کرده است و خدای متعال آن را در ردیف پرستش خویش قرار داده است.

حجت الاسلام کیانی اصل به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: مسئولین نظام در این ایام مبارک خدمات نظام را برای جوانان و نوجوانان و مردم بدون کم و کاست بیان کنند و اگر کوتاهی هم شده با مردم رو راست باشد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...