افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
برخورد قضایی با تهدید کنندگان سلامت مردم/پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان است
27 ژانویه 2022 - 23:19
معاون دادستان کهگیلویه؛ رضا رستم نژاد در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا از برخورد قضایی با تهدید کنندگان سلامت مردم در کهگیلویه خبرداد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، معاون دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه اظهار داشت: مهم ترین مسئله برای مقابله با کرونا ورود به موقع مسئولان شورای سلامت جهت پیشگیری است و اینکه مساله پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.
رستم نژاد گفت؛ برای مقابله با کرونا و عبور از پیک ششم بیماری کرونا کما فی سابق در میدان عمل هستیم و در صورت نقض پروتکلهای بهداشتی و عبور از خطوط قرمز سلامت مردم دستگاه قضا سریع و قاطعانه با تهدیدکننده گان سلامت مردم برخورد خواهد نمود و در حوزه سلامت عمومی با کسی تعارف نداریم
وبهتر است مردم پروتکلهای بهداشتی رو رعایت نمایند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، برخورد قضایی را در پی خواهد داشت و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت نقض محدودیت ها، قطعاً برخورد‌های بازدارنده نسبت به آن‌ها اِعمال خواهد شد.

معاون دادستان دهدشت در ادامه بیان داشت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر ضابطان قضایی، برای افرادی حقیقی و حقوقی که پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده گرفته و نقض کنند، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، پرونده قضایی تشکیل و در شعب رسیدگی خواهد شد و قطعا احکام صادره جنبه پیشگیرانه و بازدارنده خواهد داشت.
رستم نژاد تصریح کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی به اصناف ابلاغ شده و قطعا در صورت عدم رعایت آنها، واحد صنفی پلمب و با متخلفان برخورد خواهد شد و خودرو و یا سایر ابزار و اقلام نیز توقیف می‌شود.
این مقام قضایی شهرستان اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز باید بر اساس مصوبات ابلاغی فعالیت نمایند و انتظار این است، شهروندان حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به ادارات و دستگاه‌ها خودداری کنند.
معاون دادستان شهرستان دهدشت در پایان خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد کرونا در راستای بهداشت عمومی، پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا است و شهروندان محترم باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات غیر ضروری همانند ماه‌های گذشته پیشگام و پایبند باشند، تا نیازی به تشکیل پرونده قضایی و برخورد‌ها قهری نباشد و جداً از حضور در اماکن عمومی و پرتردد و همچنین حضور در تجمع‌های خانوادگی خودداری نمایند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...