افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
قبل از انقلاب غالب منبرها اخلاقی بود و بعداز انقلاب غالبا سیاسی!
13 ژانویه 2022 - 15:29

 عصرزاگرس/میرآرش تقوی بسم الله الرّحمن الرّحیم امام على علیه السلام : سِیاسَهُ العَدلِ ثلاثٌ : لِینٌ فی حَزمٍ ، و استِقصاءٌ فی عَدلٍ ، و إفضالٌ فی قَصدٍ سیاستِ عادلانه به سه چیز است : مدارا توأم با دوراندیشى، استیفاى حقوق همراه با عدالت ، و احسان و بخشش همراه با میانه روى. سیاست فن […]

پ
پ
 عصرزاگرس/میرآرش تقوی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

امام على علیه السلام :
سِیاسَهُ العَدلِ ثلاثٌ : لِینٌ فی حَزمٍ ، و استِقصاءٌ فی عَدلٍ ، و إفضالٌ فی قَصدٍ
سیاستِ عادلانه به سه چیز است : مدارا توأم با دوراندیشى، استیفاى حقوق همراه با عدالت ، و احسان و بخشش همراه با میانه روى.

سیاست فن ظریفی است و کسانی که سودای تکیه بر کرسی های حاصل از فعالیت و رقابت سیاسی در سردارند باید به چند نکته توجه کنند:
اول این که سیاست کوره راه های لیز و پره های تیز فراوان دارد واین مسیر تا آنجا می تواند خطرناک و طاقت فرسا باشد که امیرالمومنین(ص) فرمودند:
*مَن سَما إلى الرِیاسَهِ صَبَرَ على مَضَضِ السِّیاسَهِ*؛
هرکه آرزوى ریاست در سر پروراند ، باید بر رنجِ سیاست صبر کند .
قصد قلم فرسایی و ابراز فضل ندارم که خود را کمترین می دانم اما در بعضی اوقات خاموش ماندن گناه است و بی طرف بودن بی معنا،
مطالعه تاریخ به راستی استخراج دانشی تجربی است که آزموده شده و امتحانش را پس داده است.
تاریخ هرروز درحال تکرار خویش است و هوشمندان باتامل واندیشه در اتفاقات تاریخی می کوشندتا آینده را محکم و دور از هر کژی وکاستی بنا کنند؛
حکومت پهلوی که به گواه تاریخ از ابتدای کار مجری بی چون وچرای اوامرقدرت های خارجی خصوصا انگلیسی ها بود، طبق برنامه ای که از سوی استعمارپیربرایش طراحی شده بود به نابودی دو رکن مهم واساسی از مذهب شیعه کمر بست ودر این راه از هیچ جنایتی فروگذار نشد که مختصرعرض می کنم :
۱- حجاب:
استعمارگران به درستی دریافته بودند که مردان مبارز و معتقدی که نه تهدید در تضعیف اراده ی پولادینشان موثر است ونه تطمیع در به انحراف کشیدنشان کارگشاست وشهادت را اوج کمال می دانند وعاشقانه درآرزوی شهادت لحظه شماری می کنند، *اینان پرورده ی دامان مادرانی مؤمنه ومحجبه هستندو پشتشان به زنانی گرم است که عفتشان را سرمایه وآبروی مردشان می دانند ودر حفظ آن از جان مایه می گذارند* ،از این رو تمام سعی وکوششان را به کارگرفتند تا این پشتوانه ها را از مردان مبارز شیعه بگیرند .
در گذشته به زور سرنیزه عمال حکومت فاسدپهلوی وامروز با تهاجم فرهنگی !!!!

۲-مراسم عزاداری عاشورا
به فرموده امام خمینی (ره) :«هرچه ما داریم از برکت عاشوراست» و
چه زیبا فرمودند وبه راستی عاشورا دانشگاهی مجاهد پرور است و گزافه گویی نیست اگر بگوییم انقلاب اسلامی ریشه در خون شهدای کربلا دارد.
به درستی جز کسانی که امام حسین (ع)ویاران شهیدش را درک کرده باشند و شهادت را وصال با معشوق بدانند ،تحمل شکنجه های عمال ساواک برای هیچ کس ممکن نیست،
بنابراین اعمال ممنوعیت برعزاداری سالار شهیدان از سوی حکام فاسد از امویان وعباسیان تا پهلوی ملعون نه تنها عجیب نیست بلکه قابل درک است که حکام مستبد واستعمارگران غارتگر به خاموشی این چراغ هدایت بکوشند .
از عاشورای سال ۶۴هجری تا امروز چه جانها که فداشد تا حکومت پاینده شیعه برپا بماند و
چه سرهای متبرک که بر نیزه اشقیا درخشیدند تا چراغ راه آیندگان باشند.
به جرات می توان گفت نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول صدها سال فعالیت و زمینه سازی بزرگان شیعه تحت شدیدترین محدودیت ها و وحشیانه ترین برخوردها از طرف حاکمان مستبد است و هرگونه تلاش در جهت تضعیف نظام اسلامی و هزینه کردن آبروی نظام واعتماد مردم درجهت اغراض شخصی به هیچ وجه قابل بخشش واغماض نیست.
همه امکانات دولتی از خودروی های سواری تا منبرها ‌و تریبونها وجایگاه های اداری ومناصب دولتی ،همه وهمه بیت المال است و سواستفاده از آنها موجب ضمان شرعی وشایسته ی مجازات است.
وقتی قدرت به صندوق های رای بستگی داشته باشد وجلب نظرعموم هم پلکان ترقی ،عجیب نیست که شیفتگان قدرت از هرمنبر و تریبونی برای جلب نظرمردم سواستفاده کنند.
امروزه پوپولیسم تبدیل به فنی کارگشا شده است که سیاسیون هرچه استادتر شوند موفق ترند.
در استان سیاست زده کهگیلویه وبویراحمد،تبلیغات انتخاباتی هیچگاه متوقف نمی شود،
تعداد کاندیداهای بالقوه قابل شمارش نیست وهرکس منبر و تریبونی در اختیار دارد می کوشد با تخریب دیگران ونفی خدمات نظام اسلامی و القای مظلومیت به مردم،آینده ای رویایی را نوید دهد که جز با حضور خود او قابل دسترسی نیست.
ما کم ناجی از آسمان افتاده ندیدیم که به زمین وزمان آماده باش می دادند.؟!
چطور می شود این نکته را نادیده گرفت که منبرها و تریبونهای جمهوری اسلامی تبدیل به خاکریزهای بلندی شده اند که افرادی درپناه این خاکریزهای بلند ومصون از هرآسیب به انکار خدمات نظام و تخریب خادمان واقعی مردم مشغولند؟
کی می تواند محرومیت زدایی انجام شده در عمر نظام اسلامی را انکار کند؟
هرچه در چهارشهرستان کهگیلویه بزرگ موجود است حاصل پس از انقلاب وخدمات نظام اسلامی است ،صد البته من منکر مشکلات وعمق محرومیت استان نیستم و معترفم که استحقاق ما از سفره پربرکت نظام بیشتر بود، اما القای مظلوم واقع شدن به جوانان کهگیلویه درقالب نظام اسلامی را نمی توان تحمل کرد.
ورود افراد به حوزه هایی که هیچ تخصصی در آن ندارند وقضاوت دیگران در زمان هایی که شرایط آن راتجربه نکرده اند آن هم برای اغراض شخصی را نمی توان نادیده گرفت.منبرهاو
تریبون هایی که هدف از ایجاد آن ها وفاق امت،تبلیغ خدمات نظام و مذهب است نباید تبدیل به مرکب راهوار کسانی شوند که آشکارا خدمات نظام اسلامی و خادمان ملت را انکار می کنند تا خود را مطرح نمایند.
بهترنیست هر کس به کار تخصصی خود بپردازد ؟
قبل از انقلاب همه منبرها اخلاقی بود ومسائل سیاسی عمدتا مغفول می ماند اما امروز اخلاق وتفسیراحکام غایب غالب منبرهاست !!!!!
آیا این تعداد روز شمار خودکشی نشان از ضعف کسانی نیست که قرار بود مبلغ مذهب و فرهنگساز دین باشند و دل به سودای سیاست باختند؟
آیا اقدام خودکشی یک جوان شیعه حتی در سخت ترین شرایط زندگی ریشه در ضعف تربیت مذهبی و خودباختگی فرهنگی او ندارد؟
آیا پوشش وحجاب امروز جامعه ما شایسته ی یک جامعه اسلامی است؟
آیا این محصول سیاسی شدن مبلغان مذهب و فرهنگسازان کشور وکم کاری اخلاقی آنها نیست؟
چطور می شود این همه کم کاری و سواستفاده را دید وخاموش ماند؟
به دست آوردن قدرت به چه بهایی ؟
تخریب اعتماد واعتقاد ملت به نظام اسلامی؟
انکار خدمات ونادیده گرفتن محرومیت زدایی انجام شده ؟
تبلیغ قبیله گرایی ومنطقه نگری وتضعیف روحیه ملی؟
آیا به راستی تخریب خادمان ملت و انکار خدمات نظام اسلامی خیانت به امام وشهدا نیست؟آن هم درشرایطی که تمامی استکبار در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده اند؟
به جرات می گویم خدماتی که نظام اسلامی باروحیه جهادی در استانهایی مثل کهگیلویه ویویراحمد ظرف چهل سال گذشته ارائه داد درهیج قالب حکومتی دیگری در یک قرن هم قابل انجام نبود
سخن آخر؛
سخن آخر؛
هنوز تا پایان مجلس یازدهم زمان بسیارزیادی باقی مانده است و یقینا کسانی که ذوق زده از امروز شروع به تبلیغات انتخاباتی می کنند بیشترین آسیب را خواهند دید.
امروزه به لطف آزادی بیان حاصله از انقلاب اسلامی،
و تکنولوژی های ارتباطی و همچنین اولویت دادن به حفظ نظام و رضایت توده مردم، دوران تریبون ها ومنبرها صرفاً سیاسی یا حزبی به پایان رسیده واگر کسی یا کسانی از امکانات عمومی سواستفاده کنند یقینا مورد نهی ازمنکر فعالین اجتماعی وسیاسی وقضاوت افکار عمومی قرار خواهند گرفت.
خداوند همه ی مارا هدایت کند تا قلم وقدم را جز برای رضای خدا برنداریم وسایه رهبری معظم ونظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مرز وبوم عالم تشیع و ایران بزرگ مستدام دارد
ان شاالله

میرآرش تقوی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

دیدگاه های مردم

  1. احسنت براین قلم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...