افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مدیران به دنبال جذب اعتبارات بیشتر باشند
08 ژانویه 2022 - 23:14
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی با افزایش قدرت چانه زنی و پیگیری مستمر به دنبال جذب بیشتر اعتبارات در وزارت خانه های مربوطه باشند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،سید علی احمد زاده روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در یاسوج اظهار داشت: مدیران برای توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان دلسوز باشند و مطالبه گری کنند.

 

وی افزود: فقر، بیکاری و محرومیت را با آینده نگری و تلاش شبانه روزی می توان از چهره استان زدود.

 

کهگیلویه و بویراحمد در اجرای هیچ کدام از سدهایش دیده نشده است

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ۱۰ درصد منابع آب کشور را داراست اما به خوبی دیده نشده و هر سدی هم در خروجی استان ساخته اند هیچ سودی برای استان دیده نشده است.

 

وی افزود: سد چم‌شیر ، کوثر، مارون از جمله این سد ها هستند که شهرهای استان از آن بهره ای نمی برند.

 

احمد زاده ابراز داشت: برای پیگیری سد آبریز به همراه نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی مراجعه کردیم اما بحث تالاب شادگان مطرح شد.

وی ادامه داد: اسم سد را هم از آبریز به مارون ۲ تغییر داده اند که انتظار ایجاد کنند که این سد جدید، آب مارون یک هم به خطر می اندازد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از دلایلی که مطرح شده این است که سد آبریز تالاب شادگان را خشک می کند و گاو میش ها از بین می روند اما به این که مردم استان ما آب ندارند توجهی نمی شود.

 

خوزستان حق آبه ۷۵۰ میلیون متر مکعبی از مارون یک دارد اما اکنون ۹۵۰ میلیون اضافه برداشت دارد و باید حقابه را رعایت کند.

 

وی تاکید کرد: شهر یاسوج و روستاهای این استان با مشکل جدی تامین آب مواجه هستند و باید فکری اساسی اندیشیده شود.

 

مدیران و مسئولان استانی طرح سند آمایش سرزمینی را جدی بگیرند

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سند آمایش سرزمینی استان تصویب شده و برای بازنگری به دستگاه های اجرایی استان ارسال شده است.

 

وی بیان کرد: دورنمای رشد استان بر اساس این سند مشخص می شود و مدیران به راحتی در بازنگری طرح دقت کنند و این طرح مهم را سرسری نگیرند

احمد زاده عنوان کرد: برخی جاها بلند پروازی خوب است و باید آینده مان را خوب ببینیم و برای آن تلاش شود.

 

کهگیلویه و بویراحمد ۹۶۰ میلیارد تومان بدهی به بخش خصوصی دارد

 

وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد ۹۶۰ میلیارد تومان بدهی به بخش خصوصی دارد و از این میزان ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تهاتر نوع اول و دوم فرصت استثنایی دولت برای پرداخت چنین ارقامی است که باید متولیان امر از آن به خوبی استفاده کنند.

 

احمد زاده تصریح کرد: نامه ای به وزارت ارسال شود تا کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان محروم بهره بیشتری از این ظرفیت قانونی ببرد و تا بتواند مطالبات اش به بخش خصوصی را پرداخت کند.

 

علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این نشست بیش از پنج دستور کار شامل مصوبات شورای فرهنگ عمومی، جذب منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، شیوه نامه تهاتر نوع اول و دوم، آمایش سرزمینی و غیره بررسی شدند.

وی ادامه داد: ۹۹۲ میلیارد تومان برای بحث اشتغال در حوزه ۵۷ طرح صنعت و ۲۱۴ طرح کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸ سهم استان در سال جاری است.

 

شهابی نسب بر بازنگری طرح آمایش سرزمینی توسط دستگاه های اجرایی استان که چشم انداز سند آمایش سرزمین در سال ۱۴۲۴ است تاکید کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...