افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6161 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
انتقاد شدید پزشک متخصص چرام از سیاست زدگی در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان/بیمارستانی که میلیاردها تومان پول بلعید/ماجرای هزینه میلیاردی برای مهمانسرادر یک ساختمان قدیمی
08 ژانویه 2022 - 18:10

دکتر باقری با اشاره به معضلات بهداشتی و درمانی شهرستان چرام تاکید کرد:,مشکل مهم همان مشکل ریشه ای کشورکه سیاست زدگی درهمه امورازجمله بهداشت ودرمان ازریاست دانشگاه گرفته تامدیریت شهرستانهاست متعاقب ان بکارگیری مدیران سیاسی وناکارامد طی سالهای متمادی است. مشکلات بارزواشکاردیگری وجود دارند که ازمهمترین انها، کلینیک تخصصی مناسبی درحوزه درمان وجود ندارد.

پ
پ

 

 

به گزارش عصرزاگرس، دکتر کریم باقری متخصص بیماری های داخلی و‌ پزشک کلینیک درمانی چرام در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:مدت چهار سال است به عنوان متخصص داخلی در شبکه بهداشت چرام مشغول به کار هستم.

دکتر باقری در خصوص مهم ترین بیماری ها جدای ازکرونا در میان مراجعه کنندگان خود گفت :بیماری های مزمن مثل دیابت، فشارخون و بیماری های اعصاب و روان میان مراجعه کنندگان و بیماران شایع است.

وی افزود:یکی از بیماری های مهم درشهرستان به خاطروجود مناطق روستایی و عشایری بیماری تب مالت است که متاسفانه همکاری بین بخشی مناسبی وجود ندارد.

 

دکتر باقری با اشاره به معضلات بهداشتی و درمانی شهرستان چرام تاکید کرد:,مشکل مهم همان مشکل ریشه ای کشورکه سیاست زدگی درهمه امورازجمله بهداشت ودرمان ازریاست دانشگاه گرفته تامدیریت شهرستانهاست متعاقب ان بکارگیری مدیران سیاسی وناکارامد طی سالهای متمادی است. مشکلات بارزواشکاردیگری وجود دارند که ازمهمترین انها، کلینیک تخصصی مناسبی درحوزه درمان وجود ندارد.

وی افزود:از دیگر معضلات ؛امکانات رفاهی و اسکان حقارت آمیز و بسیار خفت بار که پزشکان عمومی و متخصص دارند.

وی اضافه کرد: پرداخت بسیار نامناسب حقوق و مزایا که با تاخیر انجام می شود و حقوق و مزایا کمتر از جاهای برخوردار است که نمونه عینی ان خود بنده هستم وپزشکان فرار را بر ماندن ترجیح میدهند

دکترباقری با اشاره به اینکه چرام شهر الف است بیان کرد شهر الف یعنی خود وزارتخانه تقسیم بندی هایی دارد وبه مناطقی اطلاق میشودکه از لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی در پائین ترین سطح کشوری هستند که مزایای خاصی به کادر درمان تعلق می گیرد.اماهیچ خبری ازاین مزایا دراستان ماوجود ندارد

ازطرف دانشگاه به نظرمیرسد که دربخش درمان چرام فراموش شده است

پزشک متخصص داخلی شهر چرام در پاسخ به این سوال که اولویت های درمانی و خواسته های کادر درمان و مردم چیست و چرا تاکنون چرام در زمینه های بهداشتی و درمانی پیشرفتی نکرده است بیان کرد:چیز واضحی است که متاسفانه مدیریت سیاسی و گروه گرایی همه چیز را نابود کرده است و حداقل طی 8سال اخیرکه طرح سلامت اجرا میشد باید جهشی در درمان و امکانات بهداشتی شاهد می بودیم اما عملا حداقل طی 4سال اخیرکه من در شهرستان هستم پیشرفت مناسبی نداشته بلکه نسبت به سایر مناطق درجا زدن وحشتناکی داشتیم.

به عنوان یک متخصص در چرام اولویت درمانی در چرام چیست؟

اولویت مهم در زمینه درمانی چرام ساخت کلینیک یا پلی کلینیک تخصصی است نه بیمارستان ؛ که ساخت بیمارستان کاری غیرکارشناسی وبیشترسیاسی است و عملا میلیاردها تومان راتا کنون بلعیده و‌هیچگونه پیشرفتی نداشته و در مرحله پی مانده است.اما کاش کلینیک می ساختند

دکترباقری بیان کرد:,این اقدام نیازهای درمانی تخصصی مردم را تا سالهای سال جواب می دهد در حال حاضرکلینیکی که ما داریم شرایط عجیبی دارد که شاید در هیچ جای ایران چنین وضعیتی رانداریم وبیشتر یک طنزاست. چرا که مکان فعلی کلینیک استیجاری است وساده‌ترین امکانات وموازین واستانداردهای بهداشتی و درمانی را ندارد فاقد تهویه و نور طبیعی و گردش هوای ازاد است. غیرقابل باور است . فرد هنگام ورود به این کلینیک دچاروحشت میشود.

 

وی با اشاره به مشکلات دیگر کلینیک فعلی چرام گفت :منشی نداریم ؛سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی ندارد سالن انتظارندارد،تجهیزات هم ندارد. آیا چنین چیزی باور کردنی است که در شرایط کرونا ما مراکز بدون تهویه داشته باشیم چقدر افراد در همین کلینیک درگیر کرونا شدند.

این پزشک متخصص بیماری های داخلی در شهر چرام با اشاره به اینکه حتی مدتها قبل از شیوع کرونا درخواست کرده بودم ساختمان دارید جابجا کنید یا اجاره کنید اما متاسفانه این کار انجام نگرفت و در شرایط کرونایی قابل باور نیست سازمانی که خودش متولی مبارزه با کروناست اما کلینیک خودش یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا باشد.

 

وی افزود:به عنوان پزشک و یک شهروند معتقدم باید رئیس دانشگاه و‌معاونت های بهداشت و معاونت درمان و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام به عنوان ترک فعل در حفاظت از جان مردم و‌پرسنل مورد مواخذه و پیگیرد قضایی قرار بگیرند چرا که تعمدا و عملا جان پرسنل و مردم را به خطر انداخته و در معرض ابتلا ومرگ قرارداده اند.

 

وی افزود:چه روزهای سختی تاکنون بر ما گذشته ،امیدوارم مسئولان قضایی این موضوع را بدون اغماض پیگیری کنند و این ساختمان همین حالا تعطیل شود.و مکان مناسبی فراهم شود.

 

دکتر باقری در پاسخ به این سئوال که راهکار کارشناسی چیست بیان کرد:اینکه ما هر چه سریعتر کلینیک یا پلی کلینیک تخصصی اجاره یا ساخته و تجهیز شود وبرای چرام و شهرهای کوچک پزشکی از راه دور و اورژانس پیش بیمارستانی که هزینه بسیار کمی نیاز دارد تامین و یا تکمیل شود.

 

وی خاطرنشان کرد:عملا شهرستان چرام و لنده وشهرستانهای کوچک استان نیاز به بیمارستان ندارند واین اقدامات بیشترسیاسی و عوامفریبی است و کارشناشی نیست.این شهرستانها نیازبه کلینیک تخصصی خوب دارند. باید بیمارستان دهدشت که خودش هم مشکلات زیادی دارد گسترش یافته وتجهیز شود تا جوابگوی مردم منطقه باشد ولی پراکندگی در کارهای عمرانی درمانی موجب هدر رفت هزینه ها شده وبه نتیجه نرسیده و در نتیجه باعث نارضایتی مردم شده.همین اقدام در بویراحمد و گچساران لازم است

 

دکتر باقری در خصوص اینکه چرا پزشکان در شهر چرام ماندگاری خوبی ندارند و دلایل آن تصریح کرد:با وجود اینکه چرام یک شهرزیبا با مردمانی خوب وباقدمتی تاریخی است خیلی واضح است وقتی یک منطقه دچار ضعف شدید در ساده ترین امکانات باشد کسی نمی ماند. ساختمان مناسبی برای اسکان پزشکان عمومی و متخصص وجود ندارد همانطور که گفتم امکانات رفاهی و اسکان پزشکان بسیارحقارت امیز وخفت بار است و این وضعیت بیشتر مختص استان ماست. طبق بخشنامه وزارت بهداشت ؛اصلا باورکردنی نیست که ساختمان پزشکان امکانات اولیه رو نداشته باشند، موقع بارندگی همانطور که مشاهده کردید کل موکت و اتاق ها و زیر تخت آب سرازیر و جمع می شود و بوی نم و سردی آن قابل سکونت نمی باشد الان هم پزشک جدید فرستادن چون امکانات نبود فوری برگشتند .با عدم تامین امکانات ظرف 2 ماه پزشک می تواند منطقه را ترک کند.

 

این پزشک هم استانی با اشاره به وضعیت بسیار فاجعه بار پرداخت حقوق و مزایا به پزشکان در شهر چرام گفت یکی از دلایل آن سومدیریت است که اشاره کردیم و کسی پاسخگو نیست .به عنوان متخصص هنوز معوقات سال 97و98 و99بنده روتسویه نکرده اند و1400 که دیگه تو تقویم دانشگاه یاسوج وشبکه چرام وجود ندارد.کدامیک از مسوولین ویا کادر ستادی وحتی کارمندان این طوری حقوق گرفته اند.

 

 

وی افزود: مورد جالب دیگر،ما که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم تاکنون یک ریال به ما بابت کرونا برداخت نشده در حالیکه بعضی کارمندان وپرسنل اداری دانشگاه و شبکه ها این مزایا را پرداخت کرده اند.حال کدام متخصص هست که امکانات مسکن مناسب نداشته باشد و منزلش استخرشود ومکان مناسب درمانی نداشته باشد جانش در خطر باشد و حقوقش را هم ندهند بعد دوام بیاورد.

 

این پزشک متخصص داخلی در شهر چرام که از هدررفت بودجه و عدم مدیریت گلایه های زیادی داشت بیان کرد:از یک طرف ادعا می کنند بودجه نداریم وحاضربه اجاره منزل و کلینیک وتجهیز انها نیستند وحتی خرید ماسک والکل و مایع دستشویی و…مشکل دارند اما درحال تجهیزیک مهمانسرا ی جدید هستند. حالا ماجرای مهمانسرا چیست؟

 

علیرغم اینکه مهمانسرای مناسبی در چرام داشتندوکافی بود و‌همین را می توانستند با کمترین هزینه تجهیز کنند اما الان رفتند یک ساختمان فرسوده و نمور درمنطقه (شهرک)بازسازی می کنند که تاکنون صدها میلیون تومان هزینه کرده اند و هنوز به جایی نرسیده است در حالیکه همین پول باید جهت مشکلات اساسی و مهمترواولویت دار هزینه میشد متاسفانه بدون نظارت و بدون توجه به وضعیت موجود، اینچنین اعتبارات هدر می رود که لازم است به عنوان یک شهروند و یک پزشک این سوال را ریاست دانشگاه و زیرمجموعه و رئیس شبکه چرام داشته باشیم که اولویت شما در چرام چیست؟ اولویت مهمانسراست؟حقوق کادر درمان را ندادند،کلینیک ندارند،منزل ندارند تجهیزات ندارند ،برا خرید ماسک ومایع دستشویی مشکل دارند و اینگونه بودجه ناچیز یک شهرستان را هدر میدهند.

کلینیک و‌پزشک و جان مردم در اولویت است؟بعنوان یک شهروند می خواهم مسئولان پاسخگو باشند و برای همه اعلام کنند که اولویت چه بوده است .

از رسانه ها که پیگیر مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان چرام هستند تشکر میکنم.

براساس این گزارش در بازدید میدانی رسانه ها از اماکن بهداشتی و درمانی مشخص شده که میلیاردها تومان هدر رفته و مشکلات هنوز پابرجاست.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...