افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6224 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 767×
معمای پیچیده پروژه میلیاردی در شهر یاسوج/ احمدزاده چه برنامه های برای بزرگترین مجتمع تجازی استان دارد
08 ژانویه 2022 - 0:26
قریب 5 سال از کلنگ زنی بزرگترین پروژه تجاری در مرکز شهر یاسوج می گذرد ، اما همچنان این پروژه با مسائل حاشیه ای اداری و کاغذ بازی های ادامه دار دست و پنجه نرم می کند
پ
پ

 

به گزارش عصر زاگرس،قریب 5 سال از کلنگ زنی بزرگترین پروژه تجاری در مرکز شهر یاسوج می گذرد ، اما همچنان این پروژه با مسائل حاشیه ای اداری و کاغذ بازی های ادامه دار دست و پنجه نرم می کند

سال ۹۵ بود که کلنگ مجتمع تجاری رفاهی بزرگ یاسوج (پارسیان) در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت 20 هزارمتر مربع و با زیربنای 85 هزارمتر مربع توسط سازمان اقتصادی کوثر به زمین زده شد، اما در مدت زمانی اندک حتی با عملیات گودال برداری و تبلیغات پر طمطراق این پروژه بعد از سال بلاتکلیف رها شده است.

 

وعده های خیالی سه هزار شغل

 

وعده ایجاد سه هزار فرصت شغلی با احداث مجتمع بزرگ تجاری، خدماتی و تفریحی در یاسوج که توسط برخی از مسئولان استانی در آن برهه رسانه‌ای عنوان شد زمینه خوشحالی بسیاری از جوانان این شهر و سایر مناطق استان را فراهم آورد، اما چه سود که این وعده ها پشت درب مسائل سیاسی آقایان جاماند.

 

مسئولان اسبق سازمان اقتصادی کوثر در آن روزها یکی پس از دیگری با حضور در شهر یاسوج و مصاحبه با رسانه‌های مختلف از عزم جدی این سازمان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه اشتغالزا خبر می دادند به گونه ای که پایان ضرب العجلی اتمام این پروژه را سال 98پیش بینی کرده بودند.

 

پروژه که در زمان استاندار و شهردار پیشین مرکز استان( خادمی و جاوید) کلنگ اجرایی آن بر زمین زده شد و حتی در برهه ای بسیاری ازعملیات های گود برداری و بتن ریزی آن جلو رفت،درآخر با یک مشکل عجیب مواجه شد و اتمام آن همانند دیگر پروژه های پیر استان به اما و اگر و این دهه به آن دهه کشیده شده است.

بعد از قریب نیم دهه از عملیات این پروژه قرعه شانس برای جوانان این دیار خوش یُمن نبود و این پروژه به دلیل برخی ناهماهنگی های موجود با سازمان تأمین اجتماعی ،موسسه کوثر و حتی سازمان بنیاد شهید به عنوان مجزی این پروژه در کما فرو رفت و امروز به جزء گودالی عمیق در مرکز استان چیزی دیگر خودنمایی نمی کند.

 

مقدم شهردار مرکز استان که امروز دومین دوره چهار ساله خود در سکانداری پایتخت طبیعت را تجربه می کند در گفتگو با رسانه ها گفت است،یکی از بهترین فضاهای شهر یاسوج هم اکنون چند سال است به حالتی زننده به حال خودرها شده و این زیبنده مرکز استان و شهروندان فهیم آن نیست و مراتب اعتراض و خواسته و توقعات مردم را به مسئولان رسانده ایم.

 

پروژه ای 40ماهه که 5ساله شد

 

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با رسانه ها نیز اذعان داشته است؛ سال 95 این پروژه تجاری و تفریحی با میزان سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان و مساحت 95 هزار مترمربع زیربنا در یاسوج کلنگ زنی شد، اما به دلایلی که درشان مسئولین کشوری نیست راکد ماند.

 

نورمحمدی بیان داشت:با تکمیل این پروژه 3 هزار نفر در این پروژه اشتغال پیدا می‌کنند و کمک بسیار بزرگی برای استان است، پروژه‌ای که باید رو به اتمام باشد پیشرفت فیزیکی آن صفر است و موسسه کوثر پیمانکار این پروژه باید جوابگوی این موضوع نیست.

 

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا نیز در نشستی که با مدیر عامل پیشین تأمین اجتماعی کشور (سالاری) داشت از این وضعیت گلایه کرده و گفته بود:پروژه رها شده مرکز تجاری شهر یاسوج در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع در یکی از بهترین نقاط شهر مربوط به سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهمترین پروژه این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک معضل به نوعی مرکز شهر را تعطیل کرده و چهره بسیار زشتی به شهر داده است.

 

بنا به گفته مسئولان استانی وقت و مسئولان سازمان اقتصادی کوثر، مجتمع تجاری این سازمان در یاسوج باید نهایتا تا مردادماه ۱۳۹۸ باید به بهره برداری می رسید اما آنچه این روزها برای مردم قابل مشاهده است زمین خالی و حفاری بزرگی در وسط شهر یاسوج است.

 

همچنان منتظر مسئولان؟!

 

هرچند که برخی بر این باور بودن که با آمدن سردارهاشمی نماینده پیشین مردم شهرستان های کهگیلویه در مجلس و قاضی زاده هاشمی به عنوان ریاست جدید سازمان بنیاد شهید کشور، این پروژه در دولت سیزدهم به سرانجام می رسد،اما همچنان بعد از گذشت چندین ماه ،خبری از فعالیت عمرانی این پروژه مهم با اشتغالزایی سه هزار نفری نیست.

 

حال امروز جوانان و برخی سرمایه گذاران این شهر از احمدزاده استاندار دولت سیزدهم خواهان مطالبه گری در زمینه برای به سرانجام رساندن این پروژه مهم و حیاتی در مرکز استان هستند.پروژه ای که با احداث آن می توان سه هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان این دیار بوجود آورد و از میزان بیکاری کمرشکن این استان یک درصدی کاهید.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...